برنامه مبادلات فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری قزاقستان به امضای رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و وزیر فرهنگ قزاقستان رسید.

برنامه مبادلات فرهنگی ایران و قزاقستان امضا شد

به گزارش قدس آنلاین، ظهر امروز (پنجشنبه ۱۹ مرداد) برنامه مبادلات فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری قزاقستان، به امضای ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و آریستان بیگ محمد اولی، وزیر فرهنگ، گردشگری و ورزش قزاقستان رسید.

ابراهیمی‌ترکمان، در مراسم امضای این برنامه مبادلات فرهنگی که در هتل اسپیناس پالاس تهران برگزار شد، با اشاره به اینکه قزاقستان دومین مرز طولانی را میان کشورها آسیای مرکزی با ایران دارد، گفت: کشور دوست و برادر قزاقستان، از کشورهای مهم و اثرگذار منطقه آسیای مرکزی است.

 وی افزود: از ابتدای فروپاشی شوروی سابق، جمهوری اسلامی ایران جزو اولین کشورهایی بود که استقلال قزاقستان را به رسمیت شناخت و از همان زمان، روابط سیاسی و فرهنگی خوبی بین دو کشور پایه‌گذاری شد.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی همچنین گفت: امروز برنامه مبادلات فرهنگی میان دو کشور به امضا رسید و بر این اساس در سال‌های آینده شاهد اجرای برنامه‌های فرهنگی فیمابین دو کشور در ایران و قزاقستان خواهیم بود.

آریستان بیگ محمد اولی، وزیر فرهنگ، گردشگری و ورزش قزاقستان نیز در سخنانی کوتاه در این مراسم با تأکید بر اینکه کشورهای ایران و قزاقستان باید در سطح بسیار بالایی همکاری‌های خود را توسعه دهند، گفت: رؤسای محترم جمهور ایران و قزاقستان، ارتقاء سطح همکاری‌های دو کشور را بسیار ارج می‌نهند و چشم‌انداز خوبی در این باره در نظر گرفته‌اند.

وزیر فرهنگ قزاقستان همچنین گفت: امضای برنامه مبادلات فرهنگی بین دو کشور، فرصت بسیار خوبی برای ارتقاء سطح روابط فرهنگی و ورزشی قزاقستان و ایران است. همچنین با امضای این برنامه، فعالان عرصه هنر دو کشور، تعامل و ارتباط بیشتری با یکدیگر خواهند داشت.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.