یک فروند ناوشکن آمریکایی بار دیگر با انجام عملیات موسوم به آزادی دریانوردی، ادعاهای ارضی چین در دریای جنوبی چین را به چالش کشیده است.

ناوشکن آمریکایی به جزایر مصنوعی پکن در دریای جنوبی چین نزدیک شد

به گزارش قدس آنلاین، مقام های آمریکایی تاکید کردند: یک فروند ناوشکن نیروی دریایی آمریکا امروز پنجشنبه به 12 مایلی جزایر مصنوعی چین در دریای جنوبی چین نزدیک شده است.

نیروی دریایی آمریکا طی ماه های اخیر با انجام عملیات موسوم به آزادی دریانوردی عملا سعی کرده است تا ادعاهای چین در خصوص مالکیت این مناطق و ساخت و ساز جزایر مصنوعی را به چالش بکشد.

این عملیات در حالی انجام شده است که دولت ترامپ به دنبال همکاری با چین برای حل و فصل برنامه موشکی و اتمی کره شمالی است. این اقدامات آمریکا می تواند تلاش ها برای یافتن راهکار اساسی بحران کره شمالی را پیچیده تر از قبل کند.

مقام های آمریکایی که نامشان فاش نشده تصریح کردند: ناوشکن یو اس اس جان مک کین در نزدیکی جزایر مصنوعی واقع در دریای جنوبی چین به حرکت درآمده است.

چین و سایر کشورهای منطقه بر سر مالکیت این منطقه اختلاف دارند. این سومین عملیات آزادی دریانوردی است که توسط ناوهای آمریکایی از آغاز دوره ریاست جمهوری ترامپ در منطقه انجام شده است. وزارت دفاع و خارجه چین هنوز واکنشی نسبت به این اقدام آمریکا نشان نداده اند. آمریکا بر این باور است که چین قصد دارد با افزایش حضور نظامی خود و ساخت و ساز جزایر مصنوعی، آزادی دریانوردی در دریای جنوبی چین را محدود کند.

تنش ها در منطقه پس از 2 آزمایش موشکی موفقیت آمیز کره شمالی تشدید شده است. ترامپ نیز در اظهاراتی بی سابقه کره شمالی را تهدید کرده است که با آتش و خشمی روبرو خواهد شد که تاکنون دنیا آن را مشاهده نکرده است.

جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا نیز تهدید کرده است که کره شمالی دست از اقداماتی بردارد که ممکن است در نهایت منجر به پایان یافتن حیات این رژیم شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.