وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دست کم ۲۰ هزار تخت بیمارستانی برای تربیت پزشکان متخصص باید احداث شود.

نیاز به ساخت ۲۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور

به گزارش قدس آنلاین، حسن قاضی زاده هاشمی عصر پنجشنبه در بازدید از مرکز خدمات جامع سلامت مرزن آباد از افرایش ۳۰ درصدی پزشکان متخصص در دولت یازدهم خبر داد و گفت: کمبود پزشک متخصص در همه جای کشور وجود دارد و دلیل آن کمبود فضای فیزیکی و امکانات لازم است.

وی اضافه کرد: در دولت یازدهم این روند ۳۰ درصد افزایش داشت اما اگر بخواهیم این درصد  باامکانات فعلی افزایش یابد  ، کیفیت کاهش پیدا کرده و آسیب ها بیشتر می شود.

هاشمی اظهار داشت: دولت و مجلس باید  دست کم ۲۰ هزار تخت بیمارستانی ویژه اموزش در کشور جهت تربیت پزشکان متخصص بسازند.

وی ضمن قدر دانی از دانشگاه علوم پزشکی مازندران بدلیل کمک برای ساخت اورژانس جدید بیمارستان رامسر گفت: رامسر بواسطه وجود گردشگر و توریست بسیار در بخش درمان نیازمند توجه ویژه است.

هاشمی افزود: پیش بینی می شود که شهرستان رامسر بدلیل دارا بودن طبیعت زیبا  و گردشگران بسیار از شرایط ویزه ای در بخش درمان برخور دار شود.

کتر حسن هاشمی، وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی از مرکز خدمات جامع سلامت شهری-روستایی شبانه روزی بخش مرزن آباد چالوس بازدید کرد.

احداث این مرکزاز سال ۹۵  آغاز شد و برای ساخت آن یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده است. برای تجهیز آن نیز ۴۰۰ میلیون تومان هزینه در برداشته است که این اعتبارات از محل طر ح تحول سلامت تامین شده است.

همچنین وزیر بهداشت با حضور در کانکس های سیار طرح خدمات بهداشت دهان و دندان مستقر در منطقه مرزن آباد از روند ارایه خدمات درمانی آن به مردم بازدید کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.