یزد - نماینده ولی فقیه در استان گفت: خبرنگاران باید همواره روحیه خودباوری و دشمن شناسی را در جامعه ترویج کرده ، و باید در برخورد با مسایل به خصوص در فضای مجازی با دقت عمل کرده تا دچار اشتباه نشوند.

خبرنگاران همواره روحیه خودباوری را در جامعه ترویج کنند

به گزارش قدس آنلاین ، آیت الله محمد رضا ناصری یزدی به مناسبت روز خبرنگار در دیدار با جمعی از خبرنگاران استان اظهارداشت: خبرنگاران رسانه های گروهی در جامعه اسلامی باید همیشه فضا را به نحوی برای مردم  معرفی کنند که مردم و جوانان در پذیرش مسایل مختلف با بررسی کامل اقدام کنند و سریع تسلیم اهداف دشمنان نشوند.

وی با بیان اینکه خبرنگاران با تهیه و انعکاس دقیق اخبار و گزارش های مختلف مورد نیاز جامعه را بسوی کمال و خوبی ها هدایت کنند افزود: اصحاب رسانه در اطلاع رسانی و بیان حقایق جامعه رسالتی سنگین به عهده دارند و باید همواره وظایف خود را به خوبی انجام دهند.

امام جمعه یزد تصریح کرد: ارزش قلم و نویسندگی در دین مبین اسلام از اهمیتی بسیار مهم برخوردار بوده  که خداوند متعال به آن قسم خورده و این اهمیت موضوع را برای خبرنگاران آشکارمی سازد .

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان گفت: اگر سلامت جامعه و مردم را می خواهیم باید خبرنگاران با همکاری سایر نهادهای فرهنگی و آموزشی در ارتقای ظرفیت ها بیش از پیش تلاش داشته باشند از وظایف مهم این قشر در بخش های مختلف ارتقای فرهنگی و علمی مردم به حقایق و مسایل و داشتن بینش و بصیرت در برابر توطئه های کفر جهانی است.

نظارت بر فعالیت‌های خبری در فضای مجازی افزایش داشته باشد

درادامه این مراسم دبیر انجمن صنفی خبرگزاری ها و پایگاه های خبری یزد گفت: نظارت بر فعالیت‌های خبری در فضای مجازی افزایش یابد و با توجه به اینکه دور جدید فعالیت‌های خانه مطبوعات استان آغاز به کار کرده و انجمن صنفی خبرگزاری‌های یزد هم تشکیل شده، امیدواریم که زمینه اتحاد و همبستگی خبرنگاران در استان یزد فراهم شود.

مسعود میرجلیلی اظهار داشت: خبرگزاری‌های استان یزد عضو ستاد نماز جمعه یزد هستند، و پوشش خبری نماز جمعه در استان یزد یکی از ماموریت‌هایی است که خبرگزاری‌های یزد ملزم به انجام آن هستند.

وی به ارتباط خوب ایجاد شده بین خبرگزاری‌ها و روزنامه‌های یزد و صدا و سیما اشاره کرد و ادامه داد: تداوم این ارتباط‌ها زمینه بسیار خوبی برای بهبود فعالیت‌های رسانه‌ای در استان یزد می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.