یزد - مدیر کل راه ‎‎ آهن استان یزد با بیان اینکه روزانه ۱۲۰ رام قطار از طریق خطوط ریلی استان تردد می‎‎کند، گفت : ۳۲ رام از این قطارها مسافری هستند که از این تعداد هفت رام به مبدا و مقصد استان یزد روزانه سه هزار مسافر را جابجا می‎‎کنند.

روزانه ۱۲۰ رام قطار از طریق خطوط ریلی یزد تردد می کنند

به گزارش قدس آنلاین، سید مصطفی داوودی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهارداشت: برای دو خطه کردن خطوط ریلی استان و افزایش ظرفیت حمل و نقل ریلی استان اقدامات مناسبی صورت گرفته و در همین راستای ۱۰ ایستگاه تئودی که دارای تمامی امکانات رفاهی برای مسافران  توسط راه اهن کشور راه‎‎اندازی شده  که یکی از این ایستگاه‎‎ها در استان یزد واقع شده است.

داوودی در خصوص تاخیر قطارها  تصریح کرد : مهمترین  علت  تاخیرهای پیش آمده قطارها بخاطر  شلوغی خطوط ریلی و تاخیر قطارهای دیگر استانها بودو  تاخیرها  در استان از متوسط ۲۰ دقیقه به ۱۱ دقیقه در سال جاری رسیده ودر تلاش هستیم این زمان را به کمتر از ده دقیقه برسانیم و در حال حاضر متوسط تاخیر قطارهای از مبدا استان دو دقیقه است که ما در  تلاش هستیم آن را به صفر برسانیم.

مدیر کل راه ‎‎آهن در خصوص ثبت جهانی یزد و افزایش قطارهای استان گقت: با  رایزنی استان قرار شده در یک برنامه مشارکتی با استان با سرمایه‎‎گذاری ۶۰ میلیارد تومان ایستگاه یزد را متناسب با جهان شهر یزد و آماده میزبانی بهتر از گردشگران شهر یزد کنیم و با جهانی شدن یزد افزایش مسافران به این استان را شاهد خواهیم بود، و امید است  همزمان با افزایش ظرفیت کمی خطوط، ارتقای کیفیت خدمات شبکه ریلی در استان را نیز شاهد باشیم .

وی خاطر نشان ساخت: به لحاظ کمیت و افزایش ظرفیت، شبکه ریلی استان از کمبود خط رنج می‏‏برد، و امید است با بهره‏‏ ‎‎ برداری از خط دوم ریلی استان تا نیمه سال آینده شاهد افزایش ظرفیت خطوط ریلی استان باشیم.

داودی در خصوص اقدامات انجام شده در بخش افزایش کیفیت حمل و نقل ریلی مسافر در راه‎‎آهن یزد خبر داد و افزود: با اقداماتی که در این زمینه انجام شد در دو مرحله توانستیم قطارهای با قدمت ۴۰ ساله استان را با به روزترین واگن‏‏های مسافری که قطار خواب چهار تخته با امکانات صوتی و تصویری است، جایگزین کنیم.

این مسئول در ادامه با اشاره به عملکرد باری راه ‎‎ آهن استان گفت: در سال گذشته شاهد رشد ۲۳ درصدی در حوزه حمل بار از طریق راه ‎‎ آهن استان بودیم  به نحوی که راه ‏‏آهن استان ۳۷ درصد وزن عملیات بار راه ‎‎آهن کشور را به خود اختصاص داده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.