رییس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا کشور گفت: طبق قانون پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا ۱۲ شهریور ماه آغاز خواهد شد.

آغاز دوره پنجم شوراها از ۱۲ شهریور

به گزارش قدس آنلاین، محمد محمودی شاه نشین با بیان این که مدت ۴ سال دوره چهارم شوراهای اسلامی شهر و روستا ۱۱ شهریور ماه به اتمام می رسد، اظهار داشت: طبق قانون ۱۲ شهریور ماه پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا آغاز خواهد شد، اما با توجه به ابلاغ اصلاحیه قانون، مقرر شد از این پس تاریخ تشکیل شوراهای اسلامی شهر و روستا ۱۴ مرداد خواهد بود، اما این اصلاحیه در سال جاری اجرا نخواهد شد.

وی ضمن اظهار بی اطلاعی از اعلام تاریخ یکم شهریور ماه، به عنوان تاریخ آغاز به کار شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: این اتفاق قانونی نیست و اگر بنا باشد، زودتر از ۱۲ شهریور پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا آغاز به کار کند، حتما باید با هیات مرکزی نظارت بر انتخابات هماهنگ شده باشد.

رییس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا کشور اضافه کرد: در برخی از حوزه ها که آخرین اظهار نظرها هنوز اعلام نشده است، باید در این فاصله اعلام شود و از بلا تکلیفی خارج شوند.

وی با بیان این که تاکنون تصمیمی بر شروع دوره پنجم شوراهای اسلامی شهر و روستا از تاریخ اول شهریور ماه اتخاذ نشده است، گفت: فعلا تصمیمی در این خصوص گرفته نشده و این امر بدون توافق هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا کشور و وزارت کشور صورت پذیرد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.