سنندج - امام جمعه سنندج با اشاره به نیاز جوانان برای یادگیری علم و صنعت، گفت: نسل جوان باید از فرصت خود در راستای یادگیری علم و صنعت از هیچ کوشش و تلاشی دریغ نورزند.

جوانان باید به دنبال یادگیری علم و صنعت باشند

به گزارش قدس آنلاین، ماموستا عبدالرحمن خدایی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه سنندج که در مسجد جامع این شهر و با حضور مردم نمازگذار اقامه شد، اظهار داشت: یادگیری علم و صنعت برای نسل جوان یکی از نیازهای لازم و ضروری است و نسل جوان باید از این فرصت به بهترین شکل ممکن استفاده کنند.

وی با اشاره به تاکید آموزه های دینی ما بر روی توجه به یادگیری علم و صنعت به عنوان نیازهای اصلی و ضروری زندگی، افزود: خداوند آیات مختلفی از قرآن کریم، مومنان و به ویژه جوانان را به کسب و کار و یادگیری صنعت سفارش کرده است.

امام جمعه سنندج به نتایج مثبت و خوب یادگیری علم و صنعت از سوی نسل جوان اشاره کرد و یادآور شد: جوان اگر صاحب صنعت باشد، هیچگاه با فقر و مذلت مواجه نخواهد شد، چرا که به واسطه دانش و صنعتی که دارد، می تواند کسب روزی حلال کند.

وی با بیان اینکه نباید اجازه دهیم جوانان ما به راحت طلبی عادت کنند، عنوان کرد: داشتن یک شغل مناسب و آبرومند برای جوان ما باعث می شود تا جامعه به سمت و سوی سعادت و خوشبختی پیش برود و این مهم باید از سوی خانواده ها به عنوان یکی اولویت اصلی و مهم در دستور کار قرار گیرد.

وی بیکاری و نداشتن شغل را یکی از مشکلات اصلی در جامعه عنوان کرد و افزود: از همه مدیران و مسئولان مرتبط با موضوع انتظار می رود که شرایط لازم برای یادگیری علم و یک صنعت را برای نسل جوان فراهم کنند.

ماموستا خدایی با بیان اینکه ما باید در زندگی خود به آموزه های دینی توجهی ویژه داشته باشیم، بیان کرد: تلاش در این عرصه تنها رسالت یک قشر خاص نیست و همه ما در هر جایگاهی که هستیم باید در راستای ترویج آموزه های دینی و اسلامی تلاش کنیم.

وی به امنیت فعلی در کشورمان اشاره کرد و اظهار داشت: این امنیت و آرامش در کشور ما مرهون رشادت های رزمندگان ما در عرصه های مختلف است و انتظار می رود که در سایه وحدت و همدلی بتوانیم این امنیت و آرامش در کشورمان را حفظ کنیم.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.