اصفهان- مدیر پویش مردمی ترافیک شهر اصفهان گفت: خبرنگاران نوجوان در حوزه ترافیک به گونه‌ای تربیت می‌شوند تا برای ارتقاء ظرفیت‌های فنی، ایمنی، فرهنگ سازی و حمل و نقل همگانی مطالبه‌گر باشند.

خبرنگاران نوجوان مباحث ترافیکی را به صورت تخصصی مطالبه می‌کنند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از پویش مردمی ترافیک شهر اصفهان، سعید ساکت با اشاره به برگزاری طرح خبرنگاران تخصصی نوجوان در حوزه ترافیک اظهار داشت: این طرح به عنوان یکی از رویکردهای فعالیت مردمی پویش ترافیک در اواخر سال گذشته و در قالب طرح های عملیاتی سال ۹۶ تصویب شد که هم اکنون به مرحله اجرا رسیده است، رویکرد این طرح تربیت خبرنگاران نوجوانی است که در آینده بتوانند به صورت تخصصی در حوزه حمل و نقل و ترافیک فعالیت کنند.

وی افزود: در واقع این خبرنگاران نوجوان در حوزه ترافیک به گونه‌ای تربیت می‌شوند تا برای ارتقاء ظرفیت‌های فنی، ایمنی، فرهنگ سازی و حمل و نقل همگانی مطالبه‌گر باشند.

مدیر پویش مردمی ترافیک شهر اصفهان با بیان اینکه ظرفیت خبرنگاران تخصصی نوجوان در حوزه ترافیک به گونه‌ای هدایت می‌شود که خیر این اقدام در آینده به شهر و شهروندان برسد، گفت: خبرنگاران تخصصی نوجوان اگر با این ذهنیت رشد کنند در آینده صاحب چهره‌های رسانه‌ای خواهیم بود که مباحث ترافیکی را به صورت تخصصی مطالبه می‌کنند.

وی ادامه داد: در همین راستا ظرفیت‌های به کار گرفته شده سبب ارتقا توسعه حمل و نقل عمومی، افزایش کیفیت خدمات در این حوزه و در نهایت کاهش ترافیک و آلودگی هوا می‌شود و تمامی شهروندان از آن منتفع خواهند شد.

ساکت با اشاره به تجربه‌های موفق مشابه، بیان کرد: تجربه موفق طرح خبرنگاران تخصصی نوجوان در سایر حوزه‌ها نشان دهنده این است که این طرح در حوزه ترافیک نیز موثر خواهد بود، در همین زمینه بسیاری این سئوال را مطرح می‌کنند که این خبرنگاران قرار است چه خدمتی به شهر داشته باشند که در پاسخ باید گفت تربیت شدگان این طرح در دو حوزه رسانه‌ای و ترافیکی صاحب مهارت می‌شوند.

وی اضافه کرد: خبرنگاران تربیت یافته در این طرح از یک سو از نظر رسانه‌ای آموزش دیده و ارتقا پیدا می‌کنند و از سوی دیگر با موضوعات حمل و نقل و ترافیک آشنا می‌شوند.

مدیر پویش مردمی ترافیک شهر اصفهان با بیان اینکه بعد از برگزاری آزمون عملی و شناسایی ۵۰ نفر، این افراد در گروه‌های مختلف دسته بندی می‌شوند، خاطرنشان کرد: خبرنگاران حاضر در طرح در دوره‌های آموزشی، اردوهای تفریحی، رویدادها و همایش‌های حوزه حمل و نقل شرکت کرده، عنوان و نشان هوادار اصفهان را دریافت می‌کنند و همچنین در سایت خبری ترافیکال به عنوان همکار پذیرفته می‌شوند.

وی ادامه داد: این خبرنگاران همچنین فرصت ارسال اخبار و مقالات خود را در جشنواره‌های فرهنگی، آموزشی و تخصصی پیدا کرده و دامنه ارتباطی مداومی با آنها برقرار می‌شود تا بنا بر ظرفیت‌ها، به عنوان خبرنگار، گزارشگر، تصویربردار و عکاس از آنها استفاده شود.

ساکت با بیان اینکه خبرنگاران تخصصی نوجوان حوزه حمل و نقل و ترافیک در مسابقات دوره‌ای شرکت یافته و جوایز ارزنده‌ای دریافت می‌کنند، گفت: برگزاری این طرح به گونه‌ای طراحی شده تا در دوره‌های درسی آنها اخلالی ایجاد نشود.  

وی در پایان بیان کرد: در حالی که ۴ روز از انتشار فراخوان می‌گذرد حدود ۲۰۰ نوجوان ۱۴ تا ۱۸ ساله برای شرکت در این طرح ثبت نام کرده‌اند، آزمون خبرنگاری از ثبت نام کنندگان نیز در یکی از سه‌شنبه‌های بدون خودرو در محور چهارباغ برگزار می‌شود.

به گزارش پویش مردمی ترافیک شهر اصفهان، نوجوانان علاقه‌مند به شرکت در این طرح، تا پایان این ماه فرصت دارند با مراجعه به نشانی اینترنتی http://yon.ir/YRAsf برای شرکت در طرح آموزش خبرنگاران تخصصی نوجوان حوزه ترافیک ثبت نام کنند.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به کانال تلگرامی پویش مردمی ترافیک شهر اصفهان به آدرس traffic_cul@ مراجعه کرده و  یا با شماره تلفن ۳۲۲۰۴۸۴۵ تماس حاصل کنند.


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.