عدم توجه به ساخت مسکن روستاها وشهرهای کوچک از جمله مسائلی است که منجر به افزایش مهاجرت به شهرها شده است.در صورتی که دولت قادر به تامین مسکن وشغل مردم شهرهای کوچک و روستاها باشد بار جمعیتی کلانشهرها کاسته می شود از این رو یکی از اولویت های برنامه دولت دوازدهم در حوزه شهر سازی توجه به ساخت مسکن ارزان قیمت برای اقشار کم درآمد اعم از شهرهای کوچک و بزرگ است.

بی توجهی به مسکن اقشار آسیب پذیر در دروان وزارت آخوندی مشهود بود/ ساخت و ساز خانه و تامین مسکن یکی از مواردی است که در حوزه اشتغال و افزایش کار آفرینی موثر است

اختصاص قدس آنلاین- ایرج رهبر کارشناس مسکن و عضو هیات مدیره انجمن انبوه سازان با تاکید بر تبعات جبران ناپذیر سیاست های بی توجهی دولت به ساخت مسکن در دوران وزارت آخوندی به قدس آنلاین گفت: اگرچه آقای آخوندی به واسطه سابقه سکانداری وزارت راه وشهر سازی که در کارنامه کاری خود دارند نسبت به سایرینی که می خواهند برای اولین بار در این پست قرار داده شوند ارجح ترند اما طبیعتا انتقاداتی نیز به عملکرد وی در چهار سال گذشته وجود دارد. وی افزود: از این رو برای بهبود عملکرد ایشان در دولت دوازدهم نیازمند همکاری وکمک مضاعف به وی هستیم. یکی از مواردی که لازم است مورد توجه دکتر آخوندی قرار بگیرد موضوع مهم مسکن مردم است. این نیاز از جمله نیازهایی است که باید توسط متولیان امر در حوزه دولت و بخش خصوصی با ظرافت و دقت نظر بیشتری نسبت به سال های گذشته دنبال شود چرا که عدم توجه به چنین موضوع مهمی تبعات جبران ناپذیر اقتصادی و اجتماعی بر جامعه به جای می گذارد.

رهبر در خصوص عدم یافتن جایگزین مناسب مسکن مهر در دولت یازدهم خاطر نشان کرد: هر چند بر مسکن مهر ایراداتی وارد است اما متاسفانه در ازای کنار گذاشتن این طرح  از سوی وزیر راه وشهر سازی دولت یازدهم طرح جدیدی برای تامین مسکن مردم بخصوص قشرضعیف جامعه ارائه نشد. کمبود اعتبارات و عدم برنامه ریزی صحیح منجر به از دست رفتن ساخت سالانه بیش از یک میلیون خانه برای متقاضیان آن شد در صورتی که باید دولت توامان با بخش خصوصی با برنامه های کارشناسی شده نیاز طبقه متوسط و ضعیف جامعه را در برخورداری از مسکن مناسب پاسخ می داد.

این کارشناس مسکن درادامه گفت: برنامه ریزی و همکاری با سایر وزارتخانه هایی که در امر تامین مسکن می توانند موثر باشند از جمله مواردی است که باید در دولت دوازدهم مورد توجه وزیر راه وشهر سازی قرار گیرد. بی شک ساخت و ساز خانه و تامین مسکن یکی از مواردی است که در حوزه اشتغال و افزایش کار آفرینی بسیار موثر است از این رو آنچه در چهار سال گذشته انجام نشد لازم است مورد توجه برنامه ریزان و وزیر آینده راه وشهر سازی دولت دوازدهم قرار گیرد.

وی در پایان با تاکید بر تغییر سیاست گذاری های آخوندی و توجه به ساخت مسکن ارزان برای روستاییان و شهر نشینان به تبعات ناشی از بی توجهی به این مهم اشاره داشته و تصریح کرد: عدم توجه به ساخت مسکن روستاها و شهرهای کوچک از جمله مسائلی است که منجر به افزایش مهاجرت به شهرها شده است. در صورتی که دولت قادر به تامین مسکن و شغل مردم شهرهای کوچک و روستاها باشد بار جمعیتی کلانشهرها کاسته می شود از این رو یکی از اولویت های برنامه دولت دوازدهم در حوزه شهر سازی توجه به ساخت مسکن ارزان قیمت برای اقشار کم درآمد اعم از شهرهای کوچک و بزرگ است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.