در صورت تایید آقای کرباسیان از سوی مجلس، مهمترین نهادهای اقتصادی کشور یعنی بانک مرکزی و وزارت اقتصاد در دست افراد غیر متخصص قرار خواهد داشت. این انتخاب ها نشان می دهند که آقای روحانی بیشتر به تجربه و سابقه مدیریتی افراد تا دانش و تخصص آنها اعتماد دارد

انتخاب کرباسیان به جای طیب نیا یک نوع عقبگرد است/ انتخاب کرباسیان به وزارت اقتصاد مکمل پازل انتصاب رییس کل بانک مرکزی است

اختصاصی قدس آنلاین- یعقوب محمودیان کارشناس اقتصادی و عضو هیات علمی دانشگاه کرمانشاه درباره معرفی مسعود کرباسیان برای تصدی وزارت اقتصاد به مجلس از سوی رئیس جمهور  به خبرنگار قدس آنلاین گفت: به نظر می رسد معرفی آقای کرباسیان با مدرک دکتری مدیریت به عنوان وزیر اقتصاد، پازل انتصاب رییس کل بانک مرکزی در دوره قبل رو تکمیل می کند. اکنون مهمترین نهادهای اقتصادی کشور یعنی بانک مرکزی و وزارت اقتصاد در دست افراد غیر متخصص قرار خواهد داشت. این انتخاب ها نشان می دهند که آقای روحانی بیشتر به تجربه و سابقه مدیریتی افراد تا دانش و تخصص آنها اعتماد دارد.

وی ادامه داد: به نظر من انتخاب کرباسیان به جای طیب نیا یک نوع عقبگرد محسوب می شود. به این ترتیب بیشتر باید شاهد برنامه های زود بازده و کوتاه مدت در حوزه اقتصاد باشیم و نباید انتظار داشت در این دوره اصلاحات ساختاری و بنیادین خاصی در دولت صورت پذیرد.

محمودیان در خاتمه خاطرنشان کرد: در کل با توجه به آشفتگی موجود در نظام بانکی و رکود گسترده در اقتصاد، شاید بتوان به آقای روحانی حق داد که دست به یک چنین انتصاباتی بزند تا بلکه با تکیه به تجربه و مدیریت قوی اینگونه افراد بتواند بهبودی هر چند غیر بنیادین در اقتصاد صورت دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.