امروز کشور نیازمند افرادی است که از تجربه و علم کافی به صورت همزمان بهره مند باشند. از طرفی به نظر می رسد رئیس جمهور به دنبال وزاری با تجربه است و آقای کرباسیان می تواند مرد باتجربه اقتصادی دولت دوازدهم باشد.

نمی توان گفت برنامه های کرباسیان برای وزارت اقتصاد تحول آفرین خواهند بود/ کرباسیان می تواند کاپیتان تیم اقتصادی در دولت دوازدهم باشد

رحمان سعادت کارشناس اقتصادی و عضو هیات علمی دانشگاه سمنان درباره معرفی مسعود کرباسیان به عنوان وزیر پیشنهادی اقتصاد به مجلس به قدس آنلاین گفت: به نظر می رسد آقای کرباسیان مدیر با تجربه ای بوده و دارای سوابق مدیریتی مناسبی هستند و اگر بتوانند از معاونین و مشاوران دانشگاهی توانمند استفاده کنند این موضوع می تواند در موفقیت وی در وزارت اقتصاد تاثیر گذار باشد. وی در ادامه با اشاره به برنامه های ارائه شده از سوی کرباسیان افزود: برنامه های آقای کرباسیان را دیده ام و به نظرم در صورت تحقق این برنامه ها می تواند در شرایط اقتصادی کشور بهبود ایجاد شود اما اینکه وی یا برنامه اش بتوانند تحول آفرین باشند نمی توان با قاطعیت نظر داد.

سعادت با طرح این پرسش که آیا انتخاب وزیر اقتصاد باید متناسب با مشکلات اقتصاد ایران باشد خاطرنشان کرد: امروز تشخیص درست مشکل اقتصاد ایران از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که ایران کوچکترین اشتباهی در شرایط فعلی اقتصاد ایران ممکن است وضعیت را به مراتب بدتر کند. عضو هیات علمی دانشگاه سمنان با تاکید بر این موضوع که اقتصاد ایران امروز نیازمند یک پرفسور سمعیی است تصریح کرد: امروز کشور نیازمند افرادی است که از تجربه و علم کافی به صورت  همزمان بهره مند باشند. از طرفی به نظر می رسد رئیس جمهور به دنبال وزاری با تجربه است و آقای کرباسیان می تواند مرد باتجربه اقتصادی دولت دوازدهم باشد.

سعادت در ادامه گفت: امیدوارم اشراف کرباسیان در ارتباط با گمرک باعث قوت قلب حوزه حمایت از تولید داخلی و درآمد زایی گمرکی شود، چرا که کارنامه وی در دولت یازدهم کارنامه قابل قبولی بوده است. این کارشناس اقتصادی اظهار داشت: کرباسیان می تواند با حفظ دستاورد های اقتصادی دولت یازدهم، در جهت بهبود شرایط اقتصادی  و توجه بیشتر به تولید و اجرای اقتصاد مقاومتی  انتطارات اقتصادی را تا حدود زیادی برآورده سازد.

وی در پایان با اشاره به شرایط سخت اقتصادی کشورخاطرنشان کرد: حل مشکلات اقتصادی فقط بوسیله یک فرد و وزیر امکان پذیر نیست و به یک تیم اقتصادی هماهنگ و توانمند نیاز است که البته کرباسیان می تواند کاپیتان تیم اقتصادی در دولت دوازدهم باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.