اصفهان- اسارت و شهادت شهید محسن حججی داغی بر دل تمام هموطنانش گذاشت، اما نوع شهادت غرور آفرین این بزرگ مرد غیور مرهمی است بر دل ما داغ دیدگان، زیرا هنگامی که به دست داعشی های خونخوار افتاد هیچ رعب و وحشتی در نگاه او نبود و آنچه در چشمان او می درخشید، غرور و صلابت بود.

سپردمش به حضرت زینب(س)

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، شهید محسن حججی جوان ۲۵ ساله مدافع حرم که در نبرد با کوردلان داعشی به شهادت رسید، از فعالان فرهنگی نجف آباد بود.

او دهمین عضو از لشکر زرهی ۸ نجف اشرف است که طی جنگ در خاک سوریه به شهادت رسید.

این جهادگر فرهنگی از فعالان ترویج و تبلیغ کتاب بود و اقدامات جهادی را در اردوهای سازندگی برای خدمت به مناطق محروم انجام داده و از خادمین راهیان نور در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس بود.

 این شهید سرافراز با رفقای هیئتی اش خداحافظی کرد و با آرزوی شهادت عازم سوریه شد.

بعد از بازگشت به همسرش گفته بود در این سفر فهمیدم که تا پدر و مادرم راضی نشوند، من به آرزویم نمی رسم.

او برای شهادت ناآرام بود، محسن که خود را جا مانده از رفقای شهیدش می دید، برای راضی کردن پدر و مادر، آنها را به مشهد الرضا(ع) برد.

به مادرش می گفت رضایت بده تا بروم و شهید شوم و پیش روی حضرت زینب(س) رو سفید باشم، مادرش هم در پاسخ گفت: «برو ... سپردمت به حضرت زینب(س)».

محسن به مادرش در آخرین دیدارشان گفته بود نذر کردم اگر رضایت دادید به سوریه بروم، پای پدر ومادرم را ببوسم و این آخرین دیدار محسن با پدر و مادرش بود تا اینکه تصاویر شهادتش دست به دست شد.

مادرش می گوید به محض اطلاع از خبر شهادت پسرم، به یاد سر بریده اباعبدالله الحسین(ع) افتادم.

حالا دیگر عکس شهید محسن حججی روضه مجسم شده است.

شهید سرافراز محسن حججی؛ به خاطر وطن و دفاع از حرم آل الله از سرت گذشتی اما بدان سرگذشت پر افتخار تو و ایستادگی با عزتت هرگز از ذهن ما پاک نخواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.