بجنورد- مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی از مرمت ۴۳ اثر تاریخی در استان خبر داد.

تعریف مسیرهای جدید گردشگری/ آثار تاریخی خراسان شمالی مرمت می شود

به گزارش قدس آنلاین، محمد سویدانلویی در جمع خبرنگاران تاکید کرد: مرمت برخی از بناهای تاریخی مشارکت شهرداری را می طلبد.

وی با اشاره به مرمت بنای تاریخی موجود در سبزه میدان بجنورد، افزود: هم اکنون برای مرمت این مکان اعتبار یک میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است و این منطقه تا شهریور ماه سال جاری تبدیل به نگین این شهر خواهد شد.

وی ادامه داد: باید برای مرمت آثار و بناهای تاریخی بخش خصوصی نیز ورود پیدا کرده تا سرمایه گذاری های لازم را انجام دهد.

سویدانلویی اظهار کرد: شرط ورود سرمایه گذار بخش خصوصی در پروژه های مرمت آثار و بناهای تاریخی این استان، داشتن مزیت اقتصادی است که تاکنون ۱۱ بنای تاریخی برای این امر شناسایی شده است.

وی با اشاره به اینکه گردشگری در این استان سنتی، محدود و تقاضا محور است، بیان کرد: برای اینکه گردشگری از حالت سنتی به مدرن تبدیل شود نیازمند آن است که مسیرهای جدید گردشگری تعریف شود.

وی بیان کرد: یکی از اقداماتی که در این راستا انجام شده است این است که تعداد زیادی از گردشگران و مسافران را از پارک بش قارداش و باباامان به چناران شهر و روستای اسفیدان سوق داده شوند.

به گفته این مقام مسئول در کارگروه میراث فرهنگی طرح گردشگری چناران شهر به عنوان یکی از مسیرهای گردشگری مصوب شده است.

وی با بیان اینکه در این استان حدود ۳۰ بقاع امام زاده وجود دارد، گفت: این اداره کل در سال جاری اعتبارات لازم برای مرمت و احیاء بناهای این بقاع را جذب کرده است و آن ها نیز به عنوان جاذبه های گردشگری این استان مطرح می شوند.

وی افزود: از ۱۱ کاروان سرای موجود در مسیر جرجان به نیشابور هشت کاروان سرا در خراسان شمالی قرار دارند که سه کاروان سرا از این تعداد شاخص هستند که زیرساخت های لازم در آن ها ایجاد خواهند شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی ادامه داد: ۳۴۹ هزار نفر طی چهار ماه نخست سال جاری در این استان اقامت کرده اند.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۱۰۰تقاضا برای ایجاد اقامت گاه های بوم گردی به این اداره کل ارسال شده است، اظهار کرد: ایجاد این اقامت گاه ها نیازمند اعتبار هستند که از همکاری صندوق کارآفرینی امید نیز نسبت به اختصاص تسهیلات لازم برای اجرای این پروژه رضایت نداریم.

وی بیان کرد: تاکنون هفت اقامت گاه بوم گردی در این استان ایجاد شده است که اگر اعتبارات لازم اعطا شود تا پایان سال ۵۰ اقامت گاه دیگر نیز ساخته خواهد شد.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.