در آیین بزرگداشت روز خبرنگار که با حضور تولیت آستان قدس رضوی در روزنامه قدس برگزارشد ۵ خادم رسانه ای، نشان «خادمیار رسانه» دریافت کردند و از خانواده شهید محسن خزایی و شهید جواد جهانی از شهدای مدافع حرم تجلیل شد.

خادمیار رسانه، سرآغازی برای توسعه مفهوم خدمت

به گزارش قدس آنلاین، در آیین بزرگداشت روز خبرنگار که با حضور تولیت آستان قدس رضوی در روزنامه قدس برگزارشد ۵ خادم رسانه ای، نشان «خادمیار رسانه» دریافت کردند و از خانواده شهید محسن خزایی و شهید جواد جهانی از شهدای مدافع حرم تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار ما، در این مراسم که با حضور اهالی فرهنگ و رسانه برگزار شده بود، که از جلال فیاضی تجلیل و  حسین انتظامی معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد، رضا مقدسی، فرشاد مهدی پور و کاوه اشتهاردی از فعالان رسانه ای کشور که سابقه حضور در روزنامه قدس را در سالهای اولیه انتشار داشتند، علاوه بر تجلیل نشان خادم رسانه ای دریافت کردند.

خدمت رسانه ای  یکی از ساحت های خادمی حضرت رضا (ع) است

علی‌اکبر عصارنیا، مدیر مرکز خادم یاران آستان قدس رضوی  با اشاره به طرح خادمیاران رضوی گفت: در حرم مطهر امام هشتم(ع) ۵۰ نوع خدمت داریم که افراد ۱۰ سال اول با عنوان خدمت‌یاران خدمت می‌کنند و از مزایایی هم در این مجموعه بهره‌مند می‌شوند.

وی یکی از عرصه‌های خدمت‌یاری را خدمت به مردم دانست و تصریح کرد: خدمت به امام هشتم(ع) محدود به حرم مطهر نیست؛ افراد می‌توانند در عرصه‌های مختلف و بیرون حرم مطهر این توفیق را پیدا کنند که به عنوان خادم‌یاران امام رضا(ع) به مردم خدمت کنند.

او افزود: خدمت یاری در حوزه تعلیم و تربیت، در حوزه سلامت و در حوزه ازدواج وجود دارد که بخش خدمت یاران راسانه ای هم به آن اضافه شده است.

عصارنیا با بیان اینکه زمینه خدمت برای حضور همه افرادی که دارای توانمندی های مختلف هستند، وجود دارد، خاطرنشان کرد: عموم علاقه مندان و آرزومندان واجد شرایط خدمت به بارگاه منور رضوی می توانند توفیق خدمت به امام هشتم(ع) را از مسیر خدمت به محرومان و مستمندان شهر و دیار خود و سایر نقاط محروم به دست بیاورند که خدمت رسانه ای هم یکی دیگر از ساحت های خادمی حضرت رضا (ع) است.

افزایش روز به روز تعداد خادمیاران رسانه با سازو کارهای اعلام شده 

ایمان شمسایی، مدیر مسوول روزنامه قدس در این مراسم با بیان اینکه مشهد، مرکز و قطب علم ارتباطات و حرفه روزنامه نگاری است گفت: این شهر، زادگاه اساتید بنام این عرصه و محل رشد و نمو ستون فقرات رسانه و مطبوعات در ایران اسلامی است. وجود ۲ روزنامه سراسری، دو روزنامه محلی، تعداد بی شماری نشریه، پایگاه خبری تحلیلی و شبکه‌های پرمخاطب اجتماعی در این خطه، نشان از قوام استواری رسانه و رسانه پروری در این استان و شهر مقدس است.

وی اظهار داشت: برکت وجود مضجع شریف  امام مهربانی‌ها، بدون شک سبب ساز این توفیقات است و امروز به همین بهانه، دور هم و زیر پرچم قدس رضوی جمع شده‌ایم.

شمسایی با تاکید بر اینکه آنچه خدمت در این آستان را شوق آفرین می‌کند، فرصت‌هایی است که صاحب این آستان ملکوتی برای همه علاقه‌مندانش فراهم کرده است، افزود: گاه خدمت در لباس فراشی و کفشداری و گاه خدمت به مدد قلم‌هایی که در مسیر اعتلای فرهنگ رضوی می‌نویسند.

وی، روزنامه قدس را یکی از فرزندان ارشد خانواده رسانه این استان و وابسته به مقدس‌ترین نهاد موجود در ایران اسلامی دانست که با ۳۰ سال فعالیت مستمر، در سراسر کشور حضور دارد و گفت: مناسبت روز خبرنگار ما را بر آن داشت تا در جمع همکاران و همراهان مطبوعاتی و رسانه‌ای‌مان، از ۵ چهره ماندگار قدس که اکنون در صحنه‌های خطیر رسانه‌ای کشور حضور دارند تجلیل و نشان «خادمیار رسانه» به آنها اعطا شود.

به باور شمسایی، این حرکت سرآغازی برای توسعه مفهوم خدمت و خادمی حریم رضوی در عرصه رسانه، همگام با سایر عرصه‌های تخصصی است و اظهار امیدواری کرد: روز به روز و با سازو کار اعلام شده از سوی مرکز امور خادمین این آستان، بر تعداد خادمیاران رسانه افزوده شود.

شمسایی با بیان اینکه امروز مؤسسه قدس، به عنوان یکی از ریشه‌دارترین رسانه‌های جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی این افتخار را دارد که با استفاده از تنوع رسانه‌ای چه در حوزه مکتوب وچه در حوزه آنلاین، در صراط مستقیم اسلام و انقلاب برای نسل جوان و مخاطبان وفادارش گام بردارد، اظهار داشت: این مجموعه تولیدات فرهنگی و مطبوعاتی متنوعی را در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

به گفته او، مؤسسه مطبوعاتی قدس، در دوره جدید فعالیت‌هایش در بخش مکتوب، با فرم و شکلی جدید، تولیدات ویژه‌ای را برای رونق بخشی به محتوای روزنامه پیش بینی کرد و در کنار فضای مکتوب، سایت خبری- تحلیلی قدس آنلاین، به عنوان رسانه مجازی با تولید محتوایی ویژه، تلاش کرده است تا مرکز تأثیرات فرهنگی و اجتماعی در کشور باشد.

او با بیان اینکه محرومیت زدایی از کارویژه‌های این مجموعه در دور جدید فعالیت‌ها، با تأسی از حکم رهبر انقلاب به تولیت آستان قدس رضوی است، افزود: تعیین اعتبار ویژه برای دفاتر استانی محروم و توجه به توسعه فعالیت‌های مؤسسه، چه در حوزه مکتوب و چه در حوزه آنلاین در این منطابق از برنامه‌های مهمی است که با جدیت دنبال می‌شود.

شمسایی یادآور شد: مؤسسه قدس در راستای ترویج فرهنگ رضوی و تقویت جبهه فرهنگی رسانه‌ای انقلاب اسلامی، تربیت خبرنگاران و روزنامه‌نگاران متعهد را در دستور کار خود قرار داده است و امروز «باشگاه رسانه هشت» با سرفصل‌های آموزشی ویژه و اختصاصی کار خود را آغاز می‌کند.

تحقق «رسانه جامع رضوی» چشم انداز مهم  برنامه‌های مؤسسه قدس

مدیر مسوول روزنامه قدس ادامه داد: همچنین کتابخانه و مرکز اسناد تخصصی رسانه در ساختمان روزنامه قدس، با مشارکت و همراهی صمیمانه سازمان کتابخانه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، در فضایی بالغ بر ۵۰۰ متر مربع امروز افتتاح شد تا میزبان کلیه علاقه‌مندان و فعالان رسانه استان و کشور باشد.

وی اظهار امیدواری کرد: با افتتاح پروژه‌های فرهنگی و مطبوعاتی، دوره جدیدی از فعالیت رسانه‌ای رضوی آغاز شود.

شمسایی با ایجاد انسجام سازمانی و بسیج امکانات و تربیت نیروی انسانی متعهد و حرفه‌ای، برای رسیدن به «رسانه جامع رضوی» را به عنوان چشم انداز مهم در رأس برنامه‌های مؤسسه قدس دانست و گفت: این مجموعه رسانه ای در کنار معرفی تلاش‌های صورت گرفته در آستان قدس رضوی و بازتاب واقعی تلاش‌ها و خدمات در خدمت فرهنگسازی برای رفع محرومیت در کشورمان، حرکت می کند که امیدواریم عنایت خاصه حضرت رضا علیه السلام شامل حال ما شود.

در این مراسم، حجه الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی در حاشیه این مراسم، کتابخانه تخصصی رسانه و سامانه باشگاه روزنامه نگاران را افتتاح کرد.

یادآور می شود سایت‌های «هشت» و «کفشدوزک» با هدف ارتباط با مخاطبان کودک و نوجوان فعال در فضای مجازی و نشر تولیدات روزنامه در فضای سایبر، راه اندازی شد که در حاشیه این آیین رونمایی شد.

در این مراسم از سه روزنامه نگار جریان ساز روزنامه قدس، آرش خلیل خانه، مهناز خجسته نیاز و زهرا طوسی رنگ آمیز تجلیل شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.