خرم آباد- مدیر کل بیمه سلامت استان لرستان گفت:۹۵ تا ۹۷ درصد اعتبارات لرستان از اعتبارات ملی است و هزینه درآمدی که از سوی بیمه شدگان می رسد بسیار ناچیز است به نحوی که مبالغی که از سطح استان دریافت می کنیم حتی جوابگوی یکی از داروخانه های استان هم نیست.

 ۱ میلیون و ۱۰۰هزار نفرتحت پوشش بیمه سلامت هستند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، مریم آزادی ظهر شنبه در نشست خبری که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد، اظهار داشت: ویژگی یک خبرنگار ذوق و عشق به هنر خبرنگاری است.

وی بیان کرد: خبرنگاران با ذوق و اتکا به دانش رسانه ای خود، خبر را تهیه و در جامعه منتشر می کنند و حق طلبی و حق گویی مهم ترین ویژگی خبرنگاران است.

آزادی دراین جلسه شاخص ترین موارد درمانی تخصصی در استان لرستان که در حال تحقق است را دانست و افزود: آموزش نخ کشی دندان در سطح شهری و روستای، جرم گیری دندان، تعهد درمان دندان شماره شش به عنوان بارزترین دندان در معرض پوسیدگی و فلوراید تراپی است.

مدیر کل بیمه سلامت استان لرستان ضمن بیان اینکه اثبات تخلفات در حوزه بیمه نیاز به مستندات کافی و محکمی دارد، بیان داشت: در راستای حمایت از تولید داخلی استفاده از داروی ایرانی مورد تعهد بیمه سلامت است. وی ادامه داد: ۴۲ میلیون نفر در کشور،تحت پوشش بیمه سلامت هستند و۲۵۰هزار نفر در شروع طرح تحول نظام سلامت، بیمه رایگان شده اند.

آزادی تصریح کرد: ۱ میلیون و ۱۰۰هزار نفر از کل جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت بوده و ۶۷۰ هزار نفر از جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت، روستائیان، عشایر و شهرهای زیر ۲۰هزار نفر هستند.

وی ادامه داد: ۱۳۰ نفر از اتباع بیگانه در سطح استان، تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته اند و برای هر بیمار هموفیلین در ماه ۴میلیون و ۵۰۰هزار تومان هزینه پرداخت می شود.

مدیر کل بیمه سلامت استان لرستان گفت: هزینه درمان بستری برای بیمه شدگان سلامت ۱۴۰میلیارد تومان بوده است.

وی بیان کرد: در سال ۹۶با مصوبه مجلس سازمان بیمه سلامت به وزارت بهداشت انتقال یافت. در حال حاضر ۱۰۱نفر در اداره کل بیمه سلامت استان لرستان مشغول خدمت به مردم هستند. آزادی گفت: از ۶۴۱ مرکزطرف قراردادها سال گذشته بیش از ۸۰۰بار نظارت به عمل آمد و دراواخر سال گذشته ۱۳۸نفر از اتباع بیگانه که اکثریت از اتباع عراق ودر شهرستان ازنا زندگی می کنند بیمه کردیم.

وی تشریح کرد: در سال ۹۵هزینه درمان بستری۳۱۴ میلیارد تومان سطح یک ودو در بیمارستانهای دولتی و خصوصی هزینه کردیم.

آزادی در پایان گفت: سامانه پیامکی ۳۰۰۰۱۶۶۴ در اداره کل بیمه سلامت لرستان راه اندازی شده که بیمه شدگان می توانند انتقادات و پیشنهادات خود را به این سامانه ارائه دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.