وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت دوازدهم گفت: بر اساس پیش بینی ها در برنامه دولت از ۹۰۰ هزار شغل ایجادی ۱۰۰ هزار شغل در حوزه فناوری اطلاعات است.

مشکل پوشش مخابراتی روستاها ۱۸ ماهه رفع می‌شود/ لزوم ایجاد ۱۰۰ هزار شغل در حوزه فناوری اطلاعات

به گزارش قدس آنلاین،محمدجواد آذری جهرمی در نشست مشترک با نمایندگان فراکسیون مستقلین ولایی گفت: سهم فناوری اطلاعات در دنیا ۱/۷۵ درصد بوده که این رقم در ایران ۰/۲ درصد است این نشان می‌دهد که حوزه فناوری اطلاعات مستعد توسعه است.

وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه براساس پیش بینی ها در برنامه دولت از ۹۰۰ هزار شغل ایجادی ۱۰۰ هزار شغل در حوزه فناوری اطلاعات است، افزود: یکی از سیاست های وزارتخانه توسعه کسب و کارهای نوپا بوده که باید با حمایت نظام بانکی و حمایت های نرم افزاری بخش ارتباطات بالغ شود.

وی با اشاره به اینکه بر ما فرض بوده که اشتغال را توسعه داده و به سمت روستاها حرکت کنیم، ادامه داد: پس از خصوصی سازی مقرر شد که ۳ درصد از مالیات بر درآمد شرکت ها و اپراتورها به مناطق غیربرخوردار اختصاص یابد اما مدل باید عوض شود و این درصد در اختیار اپراتورها قرار گیرد و با نظارت نمایندگان استان ها در روستاها هزینه شود.

آذری جهرمی با بیان اینکه ۸ هزار و ۳۰۰ شعبه پست بانک در کشور وجود دارد، یادآور شد: به اندازه نصف کل سیستم بانکی شعبه پست بانک در کشور وجود دارد اما پوشش جغرافیایی آن حدود ۳۰ درصد است و بخشی در حدود ۷۰ درصد به این سیستم دسترسی ندارند.

وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در عرض ۱۸ ماه مشکل پوشش مخابراتی روستاها رفع می شود، تصریح کرد: خصوصی سازی در کشور انجام شده اما مشکلاتی در این بخش وجود دارد که باید رفع شود از جمله مشکلاتی که در بخش مخابرات است.

منبع: خانه ملت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.