یزد- استاندار یزد گفت: رسانه ها باید مردم را با القای واژه ها و روش های مناسب به سوی اهداف و ارزش های عالی هدایت کنند و نقش مهمی در کاهش و پیشگیری از آسیب های اجتماعی و ناهنجاری ها در جامعه دارند.

رسانه ها نقش مهمی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی دارند

 قدس آنلاین- گروه استان ها- زهرا افضلیان: استاندار یزد شامگاه شنبه در مراسم جشن خانوادگی روز خبرنگار اظهار داشت: فعالان عرصه خبر و رسانه با تهیه و ارائه اخبار و گزارش های خود، مثبت نگری را در جامعه ترویج دهند و با ترویج آرامش و امید، جلوی هرگونه دغدغه را می گیرند و روحیه گذشت، محبت و برادری را گسترش می دهند.

اصحاب رسانه مسئولیت خود را در قبال حفظ فرهنگ ایفا کنند

سید محمد میرمحمدی افزود: یکی از رسالتها و وظایف مهم و اساسی مطبوعات، شفاف سازی، رفع ابهام و عیان کردن واقعیتهای جامعه است منتهی این وظیفه باید در نهایت دقت و ظرافت انجام شود تا حرمت و کرامت افراد حفظ شود و در فرایند شفاف سازی، آبروی دیگران آسیب نبیند.

استاندار یزد گفت: در امر پیشگیری از آسیب های اجتماعی، تقویت انگیزه کار و تلاش در جامعه، افزایش اشتیاق عمومی به مشارکت در فرایندهای مدنی و اجتماعی، تحول آفرینی مثبت، امید بخشی و تزریق آرامش به جامعه و سوق دادن آن به دوری از اختلافات، نزاعها و خصومت و تخریب بخشی از رسالت خبرنگاران است.

وی گفت: اصلی ترین رسالتهای مطبوعات و رسانه ها، جهت دهی صحیح به افکار عمومی است چرا که مردم هر چه بیشتر با واژه ها و بازتابهای خبری زیبا، پرمحتوا، پرسش برانگیز در  فضای مطبوعات و رسانه ها مواجه شوند، جامعه سالم تر، پویاتر، مشارکت پذیرتری شکل می گیرد و امیدوارم مطبوعات و  رسانه ها در این مسیر گامهای ارزنده ای بردارند.

استاندار یزد افزود: امیدواریم خانه مطبوعات استان یزد نسبت به چگونگی بهره گیری مناسب از فضای شبکه های اجتماعی و رسانه های مجازی در امر اطلاع رسانی و مقابله با آسیب های اجتماعی و تزریق روحیه نشاط و شادابی در جامعه برنامه ریزی کند.

میرمحمدی اظهار داشت: خبرنگاران برای اینکه مردم را آگاه کنند باید به هر نحو ممکن بتوانند ابتدا برای آنها آرامش ایجاد کرده و دغدغه را از آنها دور کنند و تلاش کنند تا همدلی و صمیمت را در جامعه تقویت کنند.
وی گفت: رسانه ها باید مردم را با القای واژه ها و روش های مناسب به سوی اهداف و ارزش های عالی هدایت کنند و نقش مهمی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی و ناهنجاری ها در جامعه دارند.

استاندار یزد افزود: مردم یزد مردمی با فرهنگ غنی و ارزشمند هستند و اصحاب رسانه باید مسئولیت خود را در قبال حفظ فرهنگ آنها به درستی ایفا کنند زیرا امروز نه تنها خوشنامی یزدی‌ها در منطقه و کشور زبانزد است بلکه گنجینه قوی فرهنگ مردم این دیار در دنیا مطرح شده است.

خانه مطبوعات تنها مرجع قانونی و رسمی

در ادامه مراسم رییس هیات مدیره خانه مطبوعات یزد ضمن خوش آمد گویی و پاسداشت روز خبرنگار اظهار داشت: انتخابات خانه مطبوعات در ۱۰ خرداد ۹۶ همزمان با سراسر کشور به صورت الکترونیکی برگزار شد که با مشارکت ۸۶ درصدی اصحاب رسانه انجام شد و هیات مدیره دوره پنجم انتخاب شد.

کاظم صادقپور گفت: طی این مدت ۲۰ جلسه کاری تشکیل شده است و برگزاری جشن خانه مطبوعات در این مدت کوتاه مهمترین اقدام صورت گرفته توسط اعضای جدید هیات مدیره خانه مطبوعات است.

وی افزود: تنها مرجع قانونی و رسمی مورد تایید وزارت ارشاد خانه مطبوعات است و با توجه به ایجاد سامانه جامع رسانه های کشور و همچنین سامانه خانه مطبوعات، تنها افرادی که در این سامانه ثبت نام کرده اند و تایید نهایی شده اند به عنوان اصحاب رسانه و مطبوعات شناخته می شوند و اقدامات لازم تنها برای این افراد صورت می پذیرد.

صادقپور گفت: از همه ی کسانی که موفق به ثبت نام در این سامانه نشدند تقاضا می شود که هر چه زودتر نسبت به ثبت نام اقدام کنند تا بتوانیم خانه ی مطبوعاتی مقتدر و توانمند داشته باشیم.

جشن ویژه خبرنگاران یزد شب گذشته به مناسبت روز خبرنگار به همت خانه مطبوعات یزد در باغ صدری تفت با حضور استاندار یزد، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، تعدادی از مدیران، فرمانداران و خانواده خبرنگاران و فعالان رسانه ای برگزار شد و در این مراسم برنامه های متنوع فرهنگی اجرا شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.