اصفهان- فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه دشمنان احساس خطر جدی در رابطه با گسترش انقلاب اسلامی در منطقه کرده‌اند، گفت: جهاد و شهادت در ایران به یک فرهنگ تبدیل شده است.

جهاد و شهادت در ایران به یک فرهنگ تبدیل شده است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سرلشکر محمدعلی جعفری صبح یکشنبه در مراسم گرامی‌داشت شهید مدافع حرم محسن حججی در مسجد جامع نجف‌آباد استان اصفهان تاکید کرد: شهید محسن حججی یکی از پاسداران جوان است و امروز سپاه افتخار دارد که ده‌ها هزار از چنین جوانانی را در خود سازماندهی کرده است. ک

وی ادامه داد: این جوانان مؤمن و انقلابی به‌ویژه در چند سال اخیر با موج تازه‌ای از رشادت‌ها، راهی جبه‌های دفاع از حق شده‌اند و به واسطه رشادت آنها انقلاب ما امروز به عنوان محور اصلی عزت و اقتدار ایران اسلامی در جهان شناسانده شده است.

فرمانده کل سپاه پاسداران طرفداری از انقلاب اسلامی و حرکت در این مسیر الهی را یک افتخار برای آزادگان جهان دانست و گفت: دشمنان احساس خطر جدی در رابطه با گسترش انقلاب اسلامی در منطقه کرده‌اند و با برنامه‌ریزی گسترده از درون خود اسلام، گروه‌های تند تکفیری و وهابی و آن‌هایی که سال‌ها قبل، استعمارگران زمینه رشد آن‌ها را در جهان اسلام فراهم کرده بودند، ایجاد کرده و با آموزش و حمایت گسترده آن‌ها را علیه انقلاب اسلامی سازماندهی کردند.

وی تصریح کرد: خون شهیدان درخت انقلاب را تنومند و بارور کرده و محصول این درخت تنومند، شهید محسن حججی‌ها هستند که در واقع این معرفت و شناخت را از مکتب انقلاب و عاشورا به دست آورده‌اند.

سرلشکر جعفری با بیان اینکه جهاد و شهادت امروز به یک فرهنگ در ایران تبدیل شده است، گفت: وضعیت انقلاب اسلامی در منطقه و مقاومت اسلامی بسیار استثنایی و حساس است که با ایثارگری و فداکاری و خون شهیدانی مانند محسن حججی و سایر شهدای مدافع حرم ایجاد شده است.

وی خاطرنشان کرد: از خدا می‌خواهیم که ما را قدردان خون شهیدان قرار دهد و بتوانیم خدمت‌گذار خوبی برای خانواده شهیدان و این راه بزرگ الهی باشیم.

 فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به پیروزی‌های جبهه اسلام در این منطقه گفت: در آینده‌ای نزدیک شهر و روستایی در عراق باقی نخواهد ماند که در تصرف داعشی‌ها باشد.  در سوریه نیز این حرکت گسترش یافت تا جایی که مردم مسلح شدند تا با تابعیت از فرهنگ بسیجی با سازماندهی یگان‌های مردمی و نیروهای مدافع مردمی، در سوریه این ورق برگشت و توطئه بزرگی که برای تصرف سوریه شکل گرفته شده بود خنثی شد و البته نبرد در آن منطقه هنوز ادامه دارد.

سرلشکر جعفری ادامه داد: بخش قابل توجهی از حلب به اشتغال تکفیری‌ها درآمد اما با جنگ سختی که انجام شد حلب به عنوان پایتخت اقتصادی سوریه آزاد شده و نبرد در صحرای شرق سوریه در تأمین مرزهای بین عراق و سوریه ادامه دارد که شهید محسن حججی جان عزیز خود را در همین مناطق شرقی سوریه برای تامین امنیت مرز عراق و سوریه از دست داد.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها به‌خیال خود به‌دنبال ایجاد سد بزرگی بین مردم عراق و سوریه بودند، گفت: آن‌ها کل داعش را به وجود آوردند، نیروهای داعش و تکفیری سربازان خط مقدم اسرائیلی‌ها هستند، آمادگی‌های امروز در مردم منطقه و کشورهای عراق و سوریه و سایر مجاهدان و مبارزان منطقه غرب‌آسیا ناشی از انسجام درونی بی‌نظیری بین امت اسلامی در منطقه است.

فرمانده کل سپاه پاسداران تاکید کرد: آنچه که امروز همه مردم عزیز ما باید بدانند این است که دشمنان ما ایران را کانون این حرکت الهی می‌دانند و در درون جمهوری اسلامی نیروهای مومن و انقلابی که عمدتاً به نام بسیجی و پاسدار و هر نیروی مسلحی که امروز قادر به دست گرفتن سلاح و دفاع از جمهوری اسلامی است را، دشمنان هدف گرفته‌اند.

وی با اشاره به مولفه‌های قدرت جمهوری اسلامی، ادامه داد: نخستین و مهمترین مولفه قدرت و توان دفاعی جمهوری اسلامی خواست و اراده، ایمان و باور مردم ما است که به‌صورت عمومی و منسجم در حمایت از ولایت فقیه و جمهوری اسلامی ایستاده‌اند. .

سرلشکر جعفری با بیان اینکه مولفه دوم رهبری و ولایت فقیه است، گفت: در واقع عامل اصلی قدرت در جمهوری اسلامی و حرکت عمومی مردم ما جایگاه والای ولایت فقیه است، دشمنان البته نه به‌صورت مستقیم بلکه به‌صورت غیرمستقیم به‌دنبال تضعیف این جایگاه هستند، اما خدا را شکر می‌کنیم که مردم ما به صورت حکیمانه توطئه دشمنان را متوجه شدند و پیام مردم ایران در سال ۸۸ حمایت از ولایت‌فقیه بود همان جایگاهی که دشمنان آن را مورد هدف قرار داده بودند.

وی با بیان اینکه مؤلفه سوم قدرت ما توان دفاعی نیروهای مسلح اعم از بسیج، سپاه، ارتش، نیروهای انتظامی و امنیتی است، تصریح کرد: دشمنان به‌دنبال تضعیف این توان برآمده‌اند و بعد از برجام به سراغ تحریم‌های دفاعی و موشکی آمده‌اند.

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: این افتخار ماست که از مسلمانان مظلوم جهان دفاع می‌کنیم و پای همه سختی‌های آن نیز ایستاده‌ایم.  

وی اضافه کرد: هر کشوری عوامل تعیین کننده‌ای برای عزت خود دارد و باورهای ملت ما با محوریت ظلم‌ستیزی این عامل تعیین‌کننده است، ملت ایران به خوبی می‌دانند که باید برای حفظ عزت و اقتدار از ولایت فقیه و توان دفاعی حمایت کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.