دولت جدید به تعهدات خود در اجرای قانون اساسی و تحقق حقوق شهروندی عمل کند

مولوی سید عبدالصمد ساداتی با بیان اینکه حقوق اساسی ملت. مشارکت عمومی بر اساس شایسته سالاری در مدیریت ها و نگاه یکسان به همه ملت و مناطق کشور در قانون تصریح شده است. بر عملی شدن تعهدات دولت مبنی بر اجرای قانون اساسی و تحقق حقوق شهروندی تاکید کرد و افزود:  تقوا و پرهیزکاری برای همه لازم و برای مدیران و متصدیان امور لازم تر است.

امام  جمعه اهل سنت سراوان اظهار داشتند: از دیدگاه اسلام انسانها در برابر آفرینش الله تعالی از حقوق برابر برخوردارند و عواملی مانند نژاد. ثروت. رنگ و زبان مانع دستیابی به حقوقشان نیست و در اصل بیستم قانون اساسی آمده:  همه افراد ملت اعم از مرد و زن یکسان و در حمایت قانون قرار دارند و از همه حقوق سیاسی . اقتصادی . اجتماعی و فرهنگی با رعایت موازین اسلامی برخوردارند.

وی تصریح کرد: در حکومت اسلامی برابری و عدالت بعنوان یکی از اهداف اصلی و اساس حکومت به شمار می رود و در بر قراری و تحقق آن نیاز به دستگاه حکومتی دارد. در تنفیذ حکم ریاست جمهوری توصیه های مهم و تاکیدات مقام معظم رهبری از جمله در زمینه تحقق عدالت توسط دولتمردان بیانگر این هدف اساسی است.

مولوی ساداتی با اشاره به اینکه ملت ایران با مشارکت گسترده در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خلق حماسه سیاسی نقش مهمی ایفا کردند و با درک شرایط حساس منطقه از منافع ملی دفاع نمودند گفت: چه انهایی که به اقای دکتر روحانی رای دادند و چه آن هایی که به رقبا رای دادند همه در خلق حماسه مشارکت داشتند و باید از سوی دولتمردان در نظر گرفته شوند بنابراین نمی شود ۱۶ میلیون رای را نادیده گرفت چون اگر این تعداد رای نمی بود رقابت شکل نمی گرفت و ۲۴ میلیون رای اهمیتی نداشت .

امام جمعه اهل سنت سراوان افزود: رییس جمهور و دولت منتخب برای همه مردم  است حتی برای کسانی که رای نداده اند و همه ما ایرانی هستیم و این درست نیست که گفته شود دولت فقط برای ۲۴ میلیون است زیرا اسباب تبعیض. تنفر. کشمکش و تعصب را به گونه ای فراهم سازد .

مولوی ساداتی در ادامه تصریح کرد: مشارکت عمومی فارغ از قومیت، زبان و مذهب در مدیریت ها بر اساس اصل شایسته سالاری در همه سطوح سیاسی و اداری با حمایت و تفویض اختیارات قانونی و رعایت حقوق پیروان سایر ادیان و مذاهب و عدم تعرض و دخالت در امور دینی و مذهبی و برخورداری از عدالت اسلامی . مطالبات قانونی و تعهدات دولت است همانطورکه اعتقاد همه مسئولان بلند پایه کشور است و ثابت شده است که اقلیت های قومی و مذهبی به هیچ وجه تهدیدی برای امنیت ملی نیستند بلکه در نوار مرزهای کشور . مرزداران غیور و جان بر کف برای وطن بشمار می روند.

امام جمعه اهل سنت  سراوان با تاکید بر نگاه یکسان به مناطق کشور خاطر نشان ساخت: عدم توسعه مناطق قومی که شامل مناطق مرزی است از دیگر مواردی است که دولتها به ان توجه کمتری داشته اند و محرومترین مناطق به کشور حساب می آیند بنابراین برای مدیریت و تصدی امور شایستگان و افراد توانمند بدون تبعیض قومی و مذهبی برگزیده شوند و برای اینکه شائبه ها از بین برود سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در اجرای عدالت پس از انتخابات و با این آرای معنادار تهدیداتی را که از آن سوی مرزها دشمنان القاء می کنند خنثی سازد.

مولوی ساداتی اضافه کرد: استانهای محروم تر و کم توسعه یافته مرزی باید بیشتر مورد عنایت و توجه قرار بگیرند. استفاده از اقوام و مذاهب در اداره کشور که بودن آنهافرصت و امتیاز بزرگی است که در کنار هم با مشارکت و همگرایی با فرهنگ های به هم آمیخته زندگی مسالمت آمیز دارند باید اهمیت داد .

ایشان ابراز داشتند : حقوق شهروندی همانطور که در قانون اساسی و منشور حقوق شهروندی آقای دکتر روحانی تصریح شده : در دولت جدید تعهدات دولت در برخورداری  و تحقق حقوق مشروع و حسب سوگند رئیس جمهور  مبنی بر اجرای قانون اساسی عملی گردد .

مولوی سید عبدالصمد ساداتی در بخش نخست سخنان خود  با بیان اینکه تقوا و پرهیزگاری ملاک و معیار ارزش و در همه امور کارآمد است تقوا و پرهیزگاری را برای همه لازم دانست و برای مدیران و متصدیان امور لازم تر برشمرد .

وی با بیان اینکه  جامعه​ای که در آن فقر باشد لاجرم به فرموده پیامبر(ص) به سمت کفر و تباهی  می​رود  خطاب به  مسوولان گفت چند سال پیش مسوولان دیگری جای شما بودند و همواره مسوولان جایشان  عوض می​شود؛ قدر دوره کوتاه مسوولیت را بدانید و در هر موقعیت قدر دان این دوره خدمت باشید. ادای دین ما به امام و شهدا، تلاش بیشتر برای رفع محرومیت است  پس از تمام مسوولان  خواستار این هستم تا در دوره خدمت خود تمام تلاششان را برای  رفع مشکلات  مردم  بکار گیرند .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.