رئیس سابق سازمان جاسوسی آمریکا در واکنش به تشدید بحران میان این کشور و کره شمالی نسبت به تبعات جنگ لفظی میان «دونالد ترامپ» و پیونگ یانگ هشدار داد.

دعوای ترامپ و کره شمالی می‌تواند منجر به جنگ جهانی سوم شود

به گزارش قدس آنلاین، «جیمز کلاپر» هشدار داد که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با ادامه دعوای لفظی با کره شمالی می تواند آمریکا را وارد جنگ جهانی سوم کند.

رئیس سابق اداره اطلاعات ملی آمریکا همچنین هشدار داد جنگ لفظی بین ترامپ و کره شمالی می تواند از کنترل خارج شده و جهان را به سوی یک درگیری نظامی جهانی سوق دهد.

کلاپر در ادامه از تهدید ترامپ علیه کره شمالی و استفاده از افعال «آتش و خشم» از سوی رئیس جمهور آمریکا انتقاد کرد.

رئیس جمهوری آمریکا درتوئیتی نوشته بود: در حال حاضر، اگر رفتار غیرمعقولی از کره شمالی سر بزند، راهکارهای نظامی به طور کامل آماده عملی شدن هستند. امیدوارم «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی راه دیگری بیابد.

گفتنی است ترامپ روز چهارشنبه گفته بود اگر پیونگ یانگ از تهدید آمریکا دست برندارد با آتش و خشم واشنگتن مواجه خواهد شد.

در پاسخ به این تهدید، کره شمالی از آمادگی ۴ فروند موشک برای شلیک به سمت «گوام» خبر داد که میزبان پایگاه نظامی آمریکا در اقیانوس آرام است. در مقابل، واشنگتن هم از آمادگی ۶ فروند بمب افکن راهبردی برای حمله پیش دستانه به تاسیسات موشکی کره شمالی سخن گفت.  

کلاپر چند روز قبل نیز از عزل و نصب های پی در پی در کاخ سفید نیز انتقاد کرده و به ترامپ هشدار داده بود که این وضعیت می تواند منجر به تکرار واقعه «واترگیت» شود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.