شهرکرد- مسئول گروه غربالگری شنوایی نوزادان سازمان بهزیستی کشور گفت: پیش بینی می‌شود در طرح غربالگری امسال در صورت تامین تجهیزات مورد نظر ۸۰ درصد موالید در کشور تحت پوشش قرار بگیرند و این میزان در سال های آینده افزایش یابد.

۸۰ درصد موالید در طرح غربالگری شنوایی تحت پوشش قرار می گیرند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محسن فیروزبخت روز یکشنبه در نشست منطقه‌ای کارشناسان مسئول و ناظرین فنی بهزیستی در برنامه غربالگری شنوایی نوزدان و شیرخوران چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: در سطح کشور بیش از ۶۰۰ واحد غربالگری شنوایی وجود دارد که تاکنون در این زمینه اقدامات قابل توجه و مطلوبی صورت گرفته است.

وی در ادامه افزود: جمعیت تحت پوشش  ۷۲ درصد موالید زنده کشور بوده و همچنین ۲۱ هزار کودک شناسایی که پیشگیری های لازم برای آنها انجام گرفته است.

مسئول گروه غربالگری شنوایی نوزادان سازمان بهزیستی خاطر نشان کرد: از مجموع ۶۰۰ نیروی فعال در این زمینه حدود ۵۸۰ نفر در بخش ادیئولوژیست خدمات مورد نظر را ارائه می‌دهند.

فیروزبخت تصریح کرد: پیش بینی می‌شود در طرح غربالگری امسال در صورت تامین تجهیزات مورد نظر ۸۰ درصد در کشور تحت پوشش قرار بگیرند و این میزان در سال های آینده افزایش یابد.

وی عنوان کرد: از مهر ماه سال جاری کودکان بین سه تا پنج سال نیز تحت پوشش طرح غربالگری قرار خواهند گرفت و همچنین یک دوم یا دو سوم نقص شنوایی از بدو تولد و مادرزادی است.

مسئول گروه غربالگری شنوایی نوزادان سازمان بهزیستی در ادامه تاکید کرد: جمعیت هدف که برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده در مرحله اول ۱۰۰ هزار نفر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.