وزیر خارجه کویت از ارائه یادداشت اعتراض آمیز این کشور به دولت لبنان در موضوع گروهک العبدلی خبر داد.

جدیدترین موضع گیری کویتی ها درباره پرونده «العبدلی»

به گزارش قدس آنلاین، صباح خالد الحمد الصباح وزیر خارجه کویت در پاسخ به تکذیبه حزب الله در خصوص همکاری با گروهک «العبدلی» در کویت اعلام کرد: کویت ادله ای که درباره گروهک العبدلی در اختیار دارد ارائه خواهد داد تا در لبنان به آن پاسخ داده شود. ما اعترافاتی در اختیار داریم که بهترین ادله است و منتظریم که برادران در لبنان پاسخی در این باره در برابر ادله ای که ما داریم ارائه دهند.

وی افزود: ما یادداشت اعتراضی به دولت لبنان ارائه داده ایم و امیدواریم که در راستای روابط ممتاز میان دو کشور با آن تعامل شود. روابط ما با لبنان از این امور تاثیر نخواهد پذیرفت اما این حق ما است.

این در حالی است که سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان درباره موضوع باند «العبدلی» در کویت گفته بود: ما به صورت جدی و قاطع به روابط خوب میان لبنان و کویت اعم از دولت ها و ملت ها تاکید می کنیم و به حمایت کویت از لبنان و خیرخواهی های این کشور اعتراف می کنیم و آماده شروع گفتگو در مورد این مسئله از طریق کانال های دیپلماتیک هستیم.

وی ادامه داد: ما از هیچ چیزی نمی ترسیم و خواهان روابط هستیم و این سخن که ما به کویت سلاح فرستادیم یا اینکه ما سلاح نزد کویت داریم یا به این کشور سلاح قاچاق کردیم و اینکه در این کشور سلاح خریدیم نادرست است.

دبیر حزب الله تاکید کرد: حزب الله هیچ باند، گروه، افراد و تشکیلاتی در کویت ندارد، ولی ما دوستداران و طرفدارانی در کویت و در همه جهان داریم، اما اینکه حزب الله کویتی ها را علیه نظام این کشور تحریک کرده باشد این اظهارات مسخره بود و اتهاماتی از این قبیل نادرست است و من در برابر خداوند به این موضوع شهادت می دهم.

ما همیشه به همکاری و اتحاد در کویت تشویق می کنیم و هر چیزی جز آن نادرست است و ما قدردان حکمت و درایت امیر کویت هستیم. ما تنها خیر و امنیت این کشور را می خواهیم و امیدواریم که کویت از بحران خارج شود و ما آماده هر گونه گفتگو هستیم.

منبع: النهار

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.