صومعه سرا -قربانعلی محمدپور مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان امروز ۲۲ مرداد ماهبه مناسبت روز خبرنگار از اصحاب رسانه و جمعی از خبرنگاران حوزه محیط زیست قدردانی کرد .

تقدیر مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان از اصحاب رسانه

به گزارش  خبرنگار قدس آنلاین، اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان  این فرصت را مغتنم شمرده و در حاشیه یک تور خبری با حضور مدیر کل  حفاظت محیط زیست گیلان  از زحمات خبرنگاران پرتلاش تقدیر بعمل آورد .

در این تور نیمه روزه خبرنگاران  از پناهگاه حیات وحش سلکه و اقدامات انجام شده در راستای احیای تالاب انزلی ، مرکز اورژانس حیات وحش سلکهو  مرکز طبیعت گردی روستای جیرسرباقرخاله بازدید کردند. 

پناهگاه حیات وحش کلاً به محدوده ای از منابع طبیعی کشور اعم از جنگل و مرتع و دشت، آب و کوهستان اطلاق می شود که دارای زیستگاههای طبیعی نمونه و شرایط اقلیمی خاصی برای جانوران وحشی بوده و به منظور احیاء این زیستگاهها تحت حفاظت قرار می گیرد.

منطقه پناهگاه حیات وحش سلکه در محدوده ای به مساحت ۳۶۰ هکتار به عنوان پناهگاه حیات وحش تعیین گردید که در قسمت جنوبی تالاب انزلی و در محدوده شهرستان صومعه سرا قرار دارد که از شمال به تالاب از جنوب به حاشیه مزارع روستاهای هنده خاله و صوفیانده از غرب به رودخانه هنده خاله و از شرق به رودخانه ترابخاله محدود است.

تالاب سلکه و سایر تالابها فقط از جنبه زیستگاهی حائز اهمیت نیستند و بدلیل تأثیرات اکولوژیکی خود وضعیت متعادل و پایداری به منطقه می دهند و به همین جهت عدم حفاظت از آن باعث می شود روند تخریب از حوزه تالاب فراتر رفته و دامنه وسیعتری پیدا کرده و بازتاب آن مستقیماً به وضعیت اقتصادی و اجتماعی منطقه لطمه وارد نماید و گاهی اوقات این صدمات غیر قابل برگشت می باشند. از طرف دیگر تالابها دارای شرایط زیستی ویژه ای می باشند. بطوریکه گونه های خاص و ارزشمندی را به طرف خود جلب می نمایند، در این صورت حفظ این ویژگی ها یکی از هدف های عمده در مدیریت تالاب محسوب می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.