معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تامین اجتماعی کشور با بیان اینکه مهندسان ساختمانی از مزایای بیمه بی‌بهره‌اند، گفت: از افزایش تعداد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی استقبال می‌کنیم.

مهندسان ساختمانی از مزایای بیمه بی‌بهره‌اند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان، عبدالرحمن تاج الدین در نشست با اعضای هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان استان گلستان اظهار داشت: قانون بیمه کارگران ساختمانی در سال‌های اخیر  چند بار تغییر کرده و در حال حاضر ۷ درصد حق بیمه را کارگر پرداخت می‌کند و ۲۰ درصد دیگر از محل عوارض شهرداری تامین می‌شود.

وی افزود: البته در حال حاضر به علت رکود صنعت ساختمان منابع مالی لازم تامین نمی‌شود و سازمان از محل‌های دیگر تعهدات خود را تامین می‌کند.

معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تامین اجتماعی کشور تصریح کرد: ما از افزایش تعداد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی استقبال می‌کنیم اما باید بار مالی مورد نیاز آن در قانون مشخص و تامین شود.

تاج‌الدین اظهار کرد: قانون فعلی مخصوص کارگران ساختمان است و شامل عوامل دخیل دیگر در ساخت و ساز نمی‌شود و برای در نظر گرفته شدن مهندسان باید قانون در مجلس اصلاح شود.

معاون حقوقی و امور مجلس تامین اجتماعی کشور تاکید کرد: با مطرح شدن مشکل در کمیسیون عمران و با اصلاح قانون فعلی و نیز لحاظ شدن منابع مالی لازم در قانون، مهندسان صنعت ساختمان هم می‌توانند زیر چتر بیمه تامین اجتماعی قرار گیرند که آغاز این کار باید توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور صورت و از طریق پیشنهاد به کمسیون عمران صورت گیرد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان هم در این جلسه با اشاره به قانون بیمه کارگران ساختمانی گفت: شغل تعداد زیادی از مهندسان ارائه خدمات مهندسی است اما نمی‌توانند از مزایای بیمه  استفاده کنند.

احمد تجری افزود: مهندسان هم باید مانند صاحبان مشاغل دیگر مانند حرفه پزشکی از مزایای بیمه تامین اجتماعی استفاده کنند.

وی اظهار کرد: در همین قانون فعلی هم می‌توان تدبیری داشت و با تطبیق فعالیت مهندسان با دیگر عوامل دخیل در صنعت ساختمان مهندسان هم مانند کارگران ساختمانی، مشمول این قانون شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.