ایلام- استاندار ایلام با بیان این که هفته آینده وزیر کشور عراق به ایران سفر می‌کند گفت: ایران جهت فراهم‌سازی زیرساخت‌های مرز دهلران برای مراسم اربعین امسال مشکلی ندارد.

فراهم‌سازی زیرساخت‌های مرز دهلران از سوی ایران مشکلی ندارد

 به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا مروارید در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فراهم‌سازی زیرساخت‌های مرز دهلران از سوی ایران مشکلی ندارد.

وی درباره راه‌اندازی مرز دهلران و تردد زائران از این مسیر در اربعین امسال گفت: در حال حاضر مرز دهلران به عنوان بازارچه مرزی تثبیت شده و ما به دنبال آن هستیم که از این مسیر برای تردد زائران در مراسم اربعین استفاده کنیم.

استاندار ایلام تصریح کرد: با این حال بعید می‌دانم در اربعین سال جاری از این مرز برای تردد زائران استفاده شود چرا که باید امکانات و زیرساخت‌های مورد نیاز آن از سوی ایران و دولت عراق تامین شود.

وی بیان کرد: ایران جهت فراهم‌سازی زیرساخت‌های مرز دهلران برای مراسم اربعین امسال مشکلی ندارد و امکانات اولیه رفاهی آن نیز تامین شده است.

مروارید گفت: در طرف مقابل هنوز دولت عراق برای راه‌اندازی این مرز به منظور تردد زائران در مراسم اربعین اقدامی انجام نداده است.  
استاندار ایلام اضافه کرد: هفته آینده وزیر کشور عراق به ایران سفر می‌کند تا درباره مسائل مربوط به برگزاری اربعین با مسئولان کشورمان مذاکره کند که به یقین این موضوع نیز پیگیری می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.