با اعلام آتش بس و پیروزی نیروهای مقاومت در ایستادگی در برابر تجاوز دشمن صهیونیستی، دبیر کل حزب‌الله ضمن تبریک این پیروزی گفت که بازسازی لبنان از همین امروز آغاز خواهد شد.

سالگرد جنگ ۳۳روزه؛ پیروزی شکوهمند بر دشمن صهیونیستی و آغاز بازسازی لبنان

به گزارش قدس آنلاین، در سی و چهارمین روز از آغاز جنگ ۳۳ روزه و بعد از توقف تجاوز رژیم صهیونیستی به لبنان، مردم و شهروندان لبنانی بار دیگر صحنه آزادسازی جنوب لبنان در سال ۲۰۰۰  را زنده کردند و از روستاها و مناطق مختلف به منازل خود بازگشتند. این در حالی بود که محاصره هوایی و دریایی رژیم صهیونیستی ادامه داشت و همچنان نظامیان رژیم اشغالگر قدس در برخی روستاهای مرزی حضور داشتند.

دشمن صهیونیستی نمی‌خواست جز در سایه خونریزی گسترده به تجاوز خود پایان دهد. به همین علت بود که یک ساعت قبل از آغاز آتش بس که ساعت ۸ صبح بود، کشتاری را در روستای بریتال انجام داد. جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بامداد همان روز با موشک باران یک منزل مسکونی آن را تخریب کردند که در نتیجه این حمله هفت شهروند لبنانی به شهادت رسیدند. در روستای الجمالیه بقاع نیز جنگنده‌های رژیم صهیونیستی یک خودروی مسافربری را هدف قرار دادند که در  نتیجه ‌این حمله ۶ شهروند داخل این خودرو شهید شدند.  

سید حسن نصر الله دبیر کل حزب‌الله لبنان در سخنانی تلویزیونی از شبکه المنار و شبکه رادیویی النور این پیروزی الهی و استراتژیک که در عرصه مبارزه بر ضد اشغالگری به دست آمده بود را به عناصر مقاومت و مردم لبنان تبریک گفت و از آنها خواست جنجال در زمینه سلاح مقاومت را به کانال طبیعی و مسئولیت پذیری خود بازگردانند و آن را از سطح جنجال رسانه ای خارج کنند.

دبیر کل حزب‌الله تأکید کرد که کمک مستقیم به تمامی خسارت دیده‌های جنگ به ویژه کسانی که منزل آنها تخریب  شده از امروز آغاز خواهد شد و به آنها مبلغی برای اجاره یک ساله یک منزل پرداخت خواهد شد و اثاثیه منزل شایسته ای نیز برای آنها تأمین می‌شود.  

در تبریک‌های سیاسی بعد از این پیروزی، امیل لحود رئیس‌جمهور لبنان پیام تبریکی از سوی محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور وقت ایران دریافت کرد که در آن پیروزی محقق شده و عقب‌نشینی اسرائیل تبریک گفته شده بود. لحود همچنین تماسی از امیر قطر دریافت کرد که در آن آغاز عقب‌نشینی نیروهای اشغالگر از اراضی لبنان را به او تبریک گفته بود.

نبیه بری رئیس مجلس نمایندگان لبنان نیز از تمامی آوارگان خواست تا فوراً به منازل خود بازگردند و در اراضی خود مستقر شوند. وی همچنین پیروزی به دست آمده را که دیگران در خواب هم نمی دیدند، به عناصر مقاومت تبریک گفت. فوزی صلوخ وزیر خارجه لبنان نیز در واکنش به اظهارات زیپی لیونی وزیر خارجه رژیم صهیونیستی که گفته بود لبنان حقی در مزارع شبعا ندارد، تأکید کرد که مزارع شبعا بخشی جدایی‌ناپذیر از قطعنامه ۱۷۰۱ است.

همچنین سلیمان فرنجیه نماینده مجلس و وزیر لبنانی اعلام کرد که روز ۱۲ جولای ۲۰۰۶ نقطه عطف تاریخی در لبنان شکل گرفت و و نیروهای مقاومت و لبنان به پیروزی رسیدند و وعده صادق محقق شد. این پیروزی لبنان را متحد کرد. البته همچنان تعداد اندکی بر روی توطئه‌های آمریکایی- اسرائیلی حساب می‌کنند و از طریق مواضع و اظهارات خود به دنبال ایجاد فتنه داخلی هستند.

در عرصه منطقه ای نیز بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه تأکید کرد که جولان به دست سوریه آزاد خواهد شد و حزب الله در این جنگ پیروز شد. وی تأکید کرد یکی از اهداف این جنگ نجات دادن جریان ۱۴ مارس بود که بخشی از طرح جدید اسرائیلی‌ها به شمار می‌رود.

اسماعیل هنیه نخست وزیر فلسطین نیز نسبت به حمله گستردة رژیم صهیونیستی به نوار غزه برای بازگرداندن کرامت از دست رفته ارتش اسرائیل در لبنان هشدار داد و تأکید کرد چیزی که در بنت جبیل موفقیت‌آمیز نبود، در غزه یا نابلس یا رام الله و الخلیل نیز موفق نخواهد شد.

در طرف مقابل ایهود اولمرت نخست وزیر رژیم صهیونیستی بعد از شکست مفتضحانه ای که ارتش این رژیم دریافت کرد، به وجود برخی کوتاهی‌ها در مدیریت جنگ اشاره و تأکید کرد که مسئولیت کامل عدم تحقق اهداف این تجاوز را برعهده خواهد گرفت. وی مدعی شد: قطعنامه ۱۷۰۱ اجازه وجود گروه تروریستی که بتواند از جنوب لبنان به عنوان شاخه ای از محور شر  گسترده شده از تهران تا دمشق فعالیت کند، را نمی دهد.

جورج بوش رئیس‌جمهور وقت آمریکا نیز هم راستا با مواضع رژیم صهیونیستی، حزب‌الله و ایران و سوریه را مسئول جنگ ضد لبنان و کشته شدن صدها غیر نظامی معرفی کرد و مدعی شد که این حزب‌الله بود که به اسرائیل حمله کرد و باعث بوجود آمدن این بحران شد، مسئولیت این اتفاق نیز برعهده دو دولت حامی حزب‌الله یعنی ایران و سوریه قرار دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.