​ایلام- معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری ایلام گفت: ایلام به واسطه تردد زوار در ایام اربعین، فعال شدن میادین نفت و گاز، قابلیت های گردشگری و صنعتی نیازمند توسعه زیرساخت های آی تی و آی سی تی و ارتباطات و فناوری های نوین و فیبر نوری است.

ایلام به واسطه تردد زوار اربعین نیازمند توسعه زیرساخت های ارتباطی است

به گزارش قدس آنلاین، حشمت اله عسگری روز دوشنبه با بیان اینکه به منظور پیشگیری از مشکل ارتباطات استان در ایام تردد پرشمار زائران اربعین، باید از هم اکنون زیرساخت های لازم در این زمینه تامین و تجهیز شود، اظهارداشت: زیرساخت های ارتباطی و رادیویی باید در خروجی های مرزی چیلات دهلران و چنگوله مهران مهیا شود.

وی از وجود نقاط کور در جاده های استان، حاشیه شهرها، ضعیف بودن اینترنت در شهرک های صنعتی و عدم پوشش ضریب نفوذ تلفن در نقاط همچون هلیلان و زردلان انتقاد کرد و افزود: استان ایلام به واسطه تردد زوار در ایام اربعین، فعال شدن میادین نفت و گاز، قابلیت های گردشگری و صنعتی نیازمند توسعه زیرساخت های آی تی و آی سی تی و ارتباطات و فناوری های نوین و فیبر نوری است.

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری ایلام همچنین به وضعیت دفاتر پیشخوان دولت در استان اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: بخش دولتی استان بر لزوم تحقق کامل دولت الکترونیک متعهد است، اما در این راستا مدل کار در استان واضح و شفاف نیست و برخی دستگاه های اجرایی خدمات را به دفاتر پیشخوان واگذار نمی کنند.

وی اظهار کرد: این در حالی است که مسئولان امر به برخورد جدی و قاطع با دفاتر متخلف تاکید دارند و بر جلوگیری از سوء استفاده افراد متخلف و افزایش رضایتمندی مردم برای برخورداری از خدمات مطلوب مصر هستیم.

وی به شفاف بودن ساز و کار و جلوگیری از سلب خدمت به مردم توسط دفاتر پیشخوان دولت تاکید کرد و افزود: واگذاری خدمات به واسطه شرکت های توانمند در حوزه آی تی می تواند صورت گیرد و با حذف دفاتر متخلف و جایگزینی دفاتر کارآمد می توان بر رضایتمندی مردم در این زمینه افزود.

دکتر عسگری به سرعت توسعه فناوری ارتباطات و فناوری اطلاعات در عصر کنونی اشاره کرد و گفت: با فراهم شدن زمینه مناسب برای صاحبان سرمایه و فعالان حوزه آی سی تی می توان کاهش تصدی دولت و افزایش رضایتمندی و بهبود کیفیت خدمات را در استان مهیا کرد.

وی خواستار نظارت و پایش و رصد مستمر دستگاه های ذیربط بر فعالیت اپراتورهای تلفن همراه، دفاتر پیشخوان دولت و ... شد.

استان ایلام با ۵۸۰ هزار نفر جمعیت در غرب کشور واقع بوده و با کشور عراق هم مرز است و سالانه بیش از سه میلیون نفر از مرز این کشور در ایام اربعین تردد می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.