شهرکرد-مدیر کل تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: بزرگترین چالش سازمان تامین اجتماعی عدم تمکین مالی در پرداخت حق بیمه توسط واحدهای تولیدی و آشنا نبودن با قوانین و مقررات است.

بزرگترین چالش تامین اجتماعی عدم تمکین مالی واحدهای تولیدی است

غلامرضا محمدی ظهر دوشنبه در گفتگو با قدس آنلاین گفت: در استان چهارمحال و بختیاری ۱۵۱ هزار و ۴۶۸ نفر بیمه شده اصلی وجود دارد که در مجموع ۴۰۲ هزار نفر تحت تکلف بیمه تامین اجتماعی هستند و تعداد ۳۲ هزار نفر مستمری بگیری سازمان تامین اجتماعی استان می باشند.

وی افزود: تا کنون ۲۴۰ میلیاردریال به مستمری بگیران بیمه بیکاری پرداخت شده که نسبت به مشابه سال ۹۴ بیش از ۳۹ درصد افزایش داشته است که زنگ خطری برای صنعت  استان بشمار می رود.

مدیر کل تامین اجتماعی با اشاره به بخشودگی جرائم کارفرمایان خوش حساب گفت: بر اساس ماده ۱۳ قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی از مجموع ۵۲۹ کارگاه و تولیدی بیمه شده ۴۷۹ واحد تولیدی شامل بخشودگی جرائم بیمه ای شدند.

محمدی خاطر نشان کرد: یکی دیگر از اقدامات سازمان تامین اجتماعی در سال ۹۶ راه اندازی سامانه بازرسی الکترونیکی و تشکیل پرونده های الکترونیکی برای تمامی بیمه شدگان است.

وی تصریح کرد: بزرگترین چالش سازمان تامین اجتماعی عدم تمکین مالی در پرداخت حق بیمه توسط واحدهای تولیدی و آشنا نبودن با قوانین و مقررات است.

وی با اشاره به معوقات سازمان تامین اجتماعی استان گفت: مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال بدهی معوقه کارگاه ها به تامین اجتماعی می باشد که کارفرمایان با مراجعه به شعبات سازمان می توانند از تخفیف جرائم و تقسیط بدهی اقدام کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.