پیروزی حزب‌الله در جنگ ۳۳ روزه نتیجه پیروی جوانان از این صحبت امام (ره) بود که فرمودند «اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود». تبعیت از یک فرمایش امام (ره) این پیامدها را به دنبال داشته است.

تبعیت از یک جمله امام خمینی(ره)؛ عامل پیروزی حزب الله در جنگ 33 روزه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از هفته نامه بیت المقدس؛ علی طفیلی معاون تبلیغات دفتر حزب الله لبنان در ایران در یازدهمین سالگرد جنگ ۳۳ روزه میان حزب الله لبنان و رژیم صهیونیستی آورده است: این جنگ، جنگی بین‌المللی بود و کشورهای عربی با پشتیبانی مالی و تأمین اسلحه‌های پیشرفته در برابر ملتی وارد جنگ شدند که اساس سرمایه‌اش، اعتماد راسخ و استقامت واضح به حقانیت راه خود بود و با کمک‌های بی‌دریغ کشور عزیز ایران توانست در برابر همه این ها ایستادگی کند و به پیروزی دست یابد.

این استواری ملت لبنان باعث شد که سیاست‌های استعماری آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی، شکست واضح و برگشت‌ناپذیری بخورد. این پیروزی، آغاز از بین رفتن رژیم غاصب صهیونیستی را رقم زد. این را تنها ما نمی‌گوییم. این را در تحلیل‌ها و بررسی‌های خود اسرائیلی‌ها شاهد هستیم. اهمیت این شکست در ذهن صهیونیست‌ها اگر بیشتر از ما نباشد، حتماً کمتر نیست. این حقیقت به طور مشخص تجلی می‌کند. آثار این شکست و ذلت تا امروز مخصوصاً با ورود محور مقاومت به جبهه‌های بزرگ‌تر در سال‌های اخیر تداوم دارد و بلکه روز به روز در حال افزایش است. بنابراین این پیروزی نشان داد که مسئله نابودی اسرائیل، یک شعار نیست. اگر کسی در قابلیت رخ دادن این شعار شک داشت، پس از این پیروزی، شکی برایش باقی نماند.

دشمنان پس از جنگ ۳۳ روزه برای پیاده کردن نقشه خاورمیانه بزرگ، تکفیری‌ها را جمع کردند. بدون هیچ محدودیتی و تحت عناوین مختلف، کمک‌ها و پشتیبانی‌های کلان سیاسی و نظامی به تکفیری‌ها رسانده شد. همه می‌دانند که سعی کرده‌اند آن را جنگ مذهبی جلوه بدهند. اما در چنین جنگی که به مراتب سخت‌تر، پیچیده‌تر و خطرناک‌تر بود، بار دیگر شاهد پیروزی هستیم. آنچه باعث شد که محور مقاومت پیروز شود، همین باور و استقامت ملت‌هاست. شاهدیم که نه تنها در این محور شکست نخورد، بلکه روز به روز در حال توسعه و پیروزی قدرتمندتری هستیم.

باید اشاره ای  به سخنان سید حسن نصرالله داشته باشم که پس از موفقیت مقاومت در جنگ 33 روزه گفته بود «دوران شکست‌ها به اتمام رسیده و دوران پیروزی‌ها فرا رسیده است».  اگر این پیشرفت‌ها و پیروزی‌ها را ریشه‌یابی کنیم، قطعاً به نقطه عطف تاریخ معاصر یعنی پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام راحل می‌رسیم.

بر کسی پوشیده نیست که این اتفاق مبارک، منشأ همه تغییرات و موفقیت‌های امروز است. انفجار نور بصیرت و استقامت باعث شد که دل بسیاری از ملت‌ها مجذوب کشور ایران شود. به تدریج بسیاری از جوانان این ملت‌ها به رهبری انقلاب اسلامی باور پیدا کردند که در رأس آن ها جوانان حزب‌الله لبنان حضور دارند.

پیروزی حزب‌الله در جنگ ۳۳ روزه نتیجه پیروی جوانان از این صحبت امام (ره) بود که فرمودند «اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود». تبعیت از یک فرمایش امام (ره) این پیامدها را به دنبال داشته؛ بنابراین تبعیت از کل راه و فرمایشات امام (ره) چه نتایجی به دنبال خواهد داشت؟ قطعا موفقیت‌های بیشتری حاصل خواهد شد.

پس از رحلت حضرت امام (ره) تبعیت از حضرت آیت‌الله خامنه‌ای باعث شد که ملت‌ها از جمله حزب‌الله لبنان به خودباوری برسند. تأکید معظم‌له بر قدرت ملت‌ها برای دفع ظلم و ستم و رسیدن به آرمان‌ها بر کسی پوشیده نیست. شما ملت ایران همواره الگوی تمامی ملت‌ها و مستضعفان بوده‌اید. حتی بسیاری از دشمنان به بزرگواری این ملت اذعان داشتند.

ما در حزب‌الله موفقیت‌هایمان را مرهون تبعیت از راه امام (ره) و مقام معظم رهبری می‌دانیم و به این راه ادامه خواهیم داد و به عظمت ملت ایران ایمان داریم. امیدواریم خدا این پیروزی‌ها را به ما تفضل کند و رهبر ما امام خامنه‌ای یا به تعبیر خودمان امامٌ القائد را برای ما حفظ نماید./

انتهای پیام 

هفته نامه بیت المقدس دوشنبه هر هفته ضمیمه روزنامه قدس منتشر می شود.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.