بیرجند- مدیرعامل شرکت فرودگا ها و ناوبری هوایی ایران گفت: تکمیل زیرساخت های فرودگاه های خراسان جنوبی نیازمند ۴۰ میلیاد تومان سرمایه گذاری است.

عبور هشت راه بین المللی کشور از خراسان جنوبی/ ناوگان هوایی کشور نوسازی می شود

به گزارش قدس آنلاین، رحمت الله مه آبادی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران در بیرجند بیان کرد: در حال حاضر در جهت بهبود فرودگاه هستیم که تاکنون در بحث زیرساخت ها اقدامات خوبی انجام شده است.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی در حوزه ناوبری هوایی یا هوانوردی در وضعیت مطلوب قرار دارد، گفت: همچنین در حوزه ارتباطی نیز از شرایط مطلوبی برخوردار است.

مه آبادی با بیان اینکه برای خرید آیلس در استان برنامه ریزی کرده ایم، اظهار کرد: با خرید این سامانه، فرودگاه استان از نظر سامانه های هوانوردی و کمک باربری جزو فرودگاه های تکمیل محسوب خواهد شد.

وی با بیان اینکه یکی از پایگاه های مهم هوانوردی کشور در خراسان جنوبی است، افزود: این استان به لحاظ ناوبری هوایی یکی از نقاط استراتژیک ما است.

مه آبادی بیان کرد: پوشش رادای شرق کشور ما توسط راداری که در خراسان جنوبی و طبس مستقر است، بوده که بسیار حائز اهمیت است.

عبور هشت راه بین المللی کشور از خراسان جنوبی

مدیرعامل شرکت فرودگا ها و ناوبری هوایی ایران بیان کرد: در حال حاضر هشت راه مهم بین المللی مهم کشور از خراسان جنوبی عبور می کند.

وی ادامه داد: متاسفانه خراسان جنوبی استانی کمتر توسعه یافته بوده و باید مورد توجه ویژه نظام جمهوری اسلامی است.

مه آبادی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید طی چند سال گذشته توجه خوبی به این استان داشته است، افزود: طی دولت یازدهم بیش از ۵۰ پروژه در خراسان جنوبی اجرایی شده و طرح های توسعه مختلفی نیز در دست برنامه داریم.

وی با بیان اینکه در حوزه فرودگاهی خراسان جنوبی نیز اقدامات خوبی انجام شده است، گفت: در حال حاضر زیرساخت هایی که مربوط به نشست و برخاست هواپیما می شود، تکمیل است.

افزایش فضای ترمینال فرودگاه خراسان جنوبی

مدیرعامل شرکت فرودگا ها و ناوبری هوایی ایران بیان کرد: یکی از برنامه های پیش رو، اضافه شدن دو هزار و ۵۰۰ متر فضای جدید به ترمینال فرودگاه است.

وی با بیان اینکه این امر نیازمند ۲۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری است، افزود: با اجرای این طرح و راه اندازی سیستم آیلس، فرودگاه استان تکمیل می شود.

مه آبادی بیان کرد: به طور کلی اجرای این طرح ها نیازمند ۴۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری بوده که امید است با حمایت ها مسئولان ذیربط استانی به زودی عملیات را آغاز کنیم.

وی با اشاره به دیگر برنامه های پیش رو بیان کرد: خراسان جنوبی از جمله استان هایی است که در حوزه  توسعه هوانوری مورد توجه قرار دارد.

مه آبادی با بیان اینکه بخشی از توسعه پروازها به تکمیل زیرساخت ها بر می گردد، افزود: برنامه های مطلوبی برای نوسازی ناوگان و افزایش هواپیما در دستور کار دولت است.

افزایش پروازها در آینده ای نزدیک

مدیرعامل شرکت فرودگا ها و ناوبری هوایی ایران بیان کرد: تاخیرات پروازها و بی نظمی ها مربوط به نوسازی ناوگان ها است.

وی با بیان اینکه وقتی عمر ناوگان بالا باشد، انتظار کارشناسی این است که تاخیراتی داشته باشیم، گفت: دولت بر توسعه ناوگان ها با رویکرد نوسازی تمرکز دارد و امید است به تدریج در آینده شاهد افزایش پروازها باشیم.

مه آبادی اظهار کرد: وضعیت عملکرد هوانوردی در تیرماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته در بسیاری از استان ها از ۵۰ تا ۱۰۰ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه طی این مدت همچنین در فرودگاه مهر آباد تهران شاهد رشد هشت درصدی بوده ایم، افزود: این امر نشان دهنده توسعه زیرساخت ها، افزایش ناوگان ها و ذیگر اقدامات مطلوب است.

مه آبادی از ارتقاء راه های هوایی خبر داد و گفت: این راه ها کوتاه، یکطرفه و موازی شده که این امر افزایش بهره وری عملکرد هوانوردی در استان های مختلف را داشته است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.