عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس درباره تیم وزاری جدید کابینه دوازدهم، گفت: ورود به جنگ اقتصادی مدیرانی توانا و برنامه‌ای تحول‌گرا برای تغییر چرخه موجود می‌طلبد.

جنگ اقتصادی مدیرانی جهادی می‌طلبد/ تیم اقتصادی دولت قوی باشد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس، سیدحسن حسینی‌شاهرودی با اشاره به معرفی وزرای اقتصادی پیشنهادی در کابینه دوازدهم افزود: وزرای پیشنهادی در حوزۀ صنعت و اقتصاد (شریعتمداری و کرباسیان) به شخصه افرادی توانمند و دارای سابقه اجرایی درخشان هستند.

وی با بیان اینکه در حوزۀ گمرکی با حضور کرباسیان طی این چند سال اتفاقات خوبی رقم خورد، افزود: مهمتر از انتخاب وزرا که با رأی اعتماد مجلس مشغول به کار می‌شوند، بخش‌هایی مانند بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه است که در اختیار مجلس نیست و باید دید آیا توانمندی لازم در این حوزه‌ها هم وجود دارد.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ورود به جنگ اقتصادی مدیرانی جهادی، انقلابی و توانا برای تغییر چرخه موجود می‌طلبد، مقررات، رویه‌ها و ساختارهای کنونی باید حالت جنگی به خود گیرد زیرا در شرایط بحرانی به سر می‌بریم و برای خروج از آن نیاز به برنامه‌ای جدید و تحول‌گرا داریم.

حسینی ‌شاهرودی با تأکید بر اینکه یکی از معضلات حوزه اقتصادی کشور عدم هماهنگی میان تیم اقتصادی است، اظهار داشت: گاهی اوقات سیاست‌های تیم اقتصادی دولت در مقابل هم و مغایر یکدیگر عمل کرده و همدیگر را خنثی می‌کنند در امر واردات، صادرات، مالیات، بودجه، قیمت‌گذاری نفت، مباحث پولی و بانکی، قانون کار و تأمین اجتماعی و حوزه‌های مختلف این مغایرت‌ها مشاهده می‌شود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه بیشتر از نیاز به افراد توانمند در حوزه اقتصادی به یک برنامه جامع مورد توافق همه مدیران برای اجرا نیاز است، بیان داشت: حوزه اقتصادی سیال بوده و کاستی‌ها و رشد هر حوزه‌ بر دیگر بخش‌ها تأثیرگذار است لذا تیم اقتصادی دولت باید از یک تفکر، مشی و استراتژی واحدی پیروی کند.

نایب رئیس فراکسیون کار و کارآفرینی مجلس با اشاره به معرفی ربیعی برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم تاکید داشت: وی برنامه‌های جامعی را برای چهار سال آینده دارد که قسمتی از آن در دولت یازدهم تدوین شد، البته باید تغییرات اساسی را در مدیران و زیر مجموعه خود انجام دهد زیرا بیش از ۶۰ درصد اقتصاد دولتی ما در این وزارتخانه عریض و طویل وجود دارد لذا کار جدی را می‌طلبد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.