کرمان- رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: ۲۰ درصد فضاهای آموزشی موجود کشور به تعداد ۱۰۷ هزار کلاس درس توسط خیران احداث شده است.

۲۰ درصد فضاهای آموزشی موجود در کشور توسط خیران احداث شده است

به گزارش قدس آنلاین، محمدتقی نظرپور پیش از ظهر امروز در نوزدهمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز استان سرانه متوسط کشوری به لحاظ فضای آموزشی را به ازای هر دانش‌آموز ۵.۱۷ مترمربع اعلام کرد و اظهار داشت: در استان کرمان سرانه متوسط هر دانش‌آموز ۴.۹۲ مترمربع فضای آموزشی است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به اینکه استان کرمان از این لحاظ رتبه ۲۳ کشور را دارد، عنوان کرد: استان کرمان به یک‌میلیون و ۵۴۲ هزار متر مربع فضای آموزشی نیاز دارد و برای رسیدن به سرانه قابل قبول در استان باید ۱۰ هزار و ۲۸۰ کلاس درس جدید ساخته شود.

وی با بیان اینکه ۲۰ درصد فضاهای آموزشی موجود کشور به تعداد ۱۰۷ هزار کلاس درس توسط خیران احداث شده است، بیان داشت: ۳۸ درصد فضاهای آموزش و پرورش کشور توسط خیران مدرسه‌ساز ساخته می‌شود.

نظرپور به ساخت ۵۶ مدرسه توسط یک خیر مدرسه‌ساز در خراسان رضوی اشاره و اظهار کرد: امیدواریم روزی خیران همه تعهد دولت در قبال آموزش و پرورش را به عهده بگیرند، البته خیران باید به نگهداری مدارس بعد از احداث هم توجه کنند و احداث مدارس به‌گونه‌ای باشد که ماندگاری و مقاومت لازم را داشته باشند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.