عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برای صادرات ابتدا باید از تولید حمایت کرد گفت:‌ بعد از رونق تولید باید به دنبال بازار مناسب بود.

هدفگذاری صادرات غیرنفتی ۱۲۰ میلیاردی در برنامه ششم غیر واقعی است

به گزارش قدس آنلاین، محمد رضا نجفی عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با رادیو در رابطه با اهداف صادراتی برنامه ششم توسعه گفت:‌ ۱۲۰ میلیارد  دلار صادرات غیر نفتی که در برنامه ششم توسعه بیان شده است یک هدف آرمانی است و کار بسیار سخت و دشواری است و احتیاج به مقدمات و ملزومات فروانی دارد.

وی با اشاره به اینکه برای رفع مشکلات اقتصادی کشور چاره‌ای جز نزدیک شدن به این مقدار از صادارات غیر نفتی نداریم گفت: این هدف با توجه به ظرفیتها و ضرورتهای کشور اگر چه سخت ولی امکان‌پذیر است که تحقق آن احتیاج به انجام دادن مجموعه اقداماتی به وسیله مسئولان مربوطه دارد.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه داشتن صادرات احتیاج به ملزومات و مقدماتی دارد گفت: ابتدا باید در کالای خود مزیت ایجاد کرد.

نجفی با اشاره به اینکه برای ایجاد مزیت در کالاهای تولیدی باید مقدمات تولید از جمله مواد اولیه ارزان به وسیله دولت در اختیار تولیدکنندگان قرار بگیرد گفت:‌ برای  داشتن تولید خوب باید ابتدا به تولیدکننده خود فرصت دهیم و با در اختیار گذاشتن قطعات و دانش کافی اجازه تولید کالای مناسب را بدهیم و سپس به دنبال بازار مناسب برای آن باشیم چرا که باید برای ورود به بازار در کالای خود ایجاد مزیت کنیم که توانایی رقابت داشته باشد.

وی افزود:‌اگر نتوانیم درصد قابل توجهی از ظرفیتهای تولیدمان را به صادرات اختصاص بدهیم به طور حتمی در مقیاس اقتصادی قیمت تمام شده کالای ما به میزانی نخواهد بود که بتواند قیمت مناسبی برای رقابت داشته باشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.