شهرکرد: معاون سیاسی امنیتی استانداری چهار محال و بختیاری گفت: اربعین سرمایه بزرگی است برای تمام مسلمانان که دشمنان به ویژه وهابیت سعی بر خدشه دار کردن این مراسم عظیم دارند.

اربعین فرصتی برای نمایش اقتدار شیعیان جهان است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، جعفر مردانی  گرمدره شامگاه دوشنبه در ستاد اربعین حسینی، اربعین را مایه عزت و اقتدار شیعیان در اقصی نقاط جهان بر شمرد و تصریح کرد: اربعین باید به یک مانور فرهنگی، اعتقادی و سیاسی برای شیعیان تبدیل شود.

مردانی گرمدره افزود: اربعین حرکتی فرهنگی است که باید بین تمام مردم به ویژه جوانان ترویج پیدا کند.

مردانی تأکید کرد: در فرصت باقیمانده تا اربعین تمامی کمیته ها تصمیم گیری های لازم را انجام دهند و نتیجه را بصورت گزارشی جامع به ستاد عتبات عالیات ارائه کنند.

درادامه  این نشست مسئول موکب چهارمحال و بختیاری گفت: سال گذشته تعداد 7هزار نفر روزانه در موکب ۲۸۵ نجف و 8 هزار نفر در موکب کربلا پذیرایی شدند.

حاج جمعلی کیانی هرچگانی افزود: بدلیل مشکلاتی که در جابجایی وسایل از ایران به نجف و کربلا هست از دستگاه های دولتی انتظار می رود برای ساخت انبار برای نگهداری تجهیزات کمک کنند.

وی با اشاره به کمک های مردمی به موکب چهارمحال افزود: در سال های گذشته کمک های قابل توجهی به موکب استان شده و زمانی که مردم از نزدیک خدمات رسانی را در موکب ها می بینند همه ساله کمک های خود را به موکب چهارمحال چه در قالب وجوه نقدی و چه اقلام دارند.

در ادامه رئیس ستاد عتبات استان گفت: امسال مرز تردد زائران اربعین حسینی از مرز چذابه به شلمچه تغییر پیدا کرده و امکانات بهتری برای زائران در نظر گرفته شده که مردم استان به محض ورود یک شب مهمان موکب ۲۸۵ هستند.

سید جعفر موسوی هرچگانی با بیان اینکه، در خصوص بحث فرهنگی برنامه های ویژه ای پیش بینی شده است که مراسم اربعین امسال با شکوه بیشتری برگزار شود

موسوی تصریح کرد: در صورت تقبل کلیه امور موکب شلمچه توسط سپاه حضرت قمر بنی هاشم(ع)  تمام توان را برای موکب کربلا متمرکز می کنیم.

وی افزود: سال گذشته سپاه استان روزانه پذیرای  پنج هزار نفر هم رفت و هم برگشت در مرز شلمچه بود.

وی خاطر نشان کرد: سال گذشته روزانه ۱۰ هزار نفر در موکب کربلا پذیرایی می شدند که در زمان پیک زائر به روزانه ۱۹ هزار نفر افزایش داشت.

موسوی افزود: امسال سه نقطه شلمچه، موک ۲۸۵  و وموکب کربلا برای اسکان زائران در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به کمبود زیر ساخت های موکب چهارمحال گفت: سال گذشته حدود یک میلیارد ریال به شهرداری تهران بابت چادر و پتو پرداخت شد.

به گزارش قدس آنلاین، در این نشست  مقرر شد50 چشمه سرویس بهداشتی توسط 40 شهرداری استان در محل موکب چهارمحال ساخته شود و بیست عدد کپسول آتش نشانی و یک دستگاه ماشین آتش نشانی توسط شهرداری تهیه و همچنین ۳۰ تن گندم و ۲۰ تن گوشت توسط جهاد کشاورزی استان، چای و برنج از محل انبار املاک تملیکی، تانکر آب توسط آب و فاضلاب روستایی و اداره حمل و نقل و پایانه ها و همچنین ۶ تریلی آب معدنی و ۲ تن روغن خوراکی توسط اداره صنعت، معدن و تجارت تهیه شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.