عضو اتاق بازرگانی در خصوص وزرای اقتصاد پیشنهادی برای دولت دوازدهم اظهار کرد: دکتر روحانی اشتباهات دولت یازدهم در انتخاب وزرا را در دولت دوازدهم تکرار کرد.

شریعتمداری بازرگان است،کرباسیان در حد وزارت اقتصاد نیست

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا جهان بیگلری اقتصاددان و عضو اتاق بازرگانی در خصوص وزرای اقتصاد پیشنهادی برای دولت دوازدهم اظهار کرد: دکتر روحانی اشتباهات دولت یازدهم در انتخاب وزرا را در دولت دوازدهم نیز تکرار کرد. علیرغم شعارهای انتخاباتی دکتر روحانی در راستای انتخاب افراد شایسته برای سکانداری دولت دوازدهم بالاخص تیم قوی اقتصادی، متاسفانه دوباره از افراد قبلی و اشخاصی که می‌بایست در دوره بازنشستگی باشند، برای تصدی سکان اقتصادی کشور استفاده شده است.
وی افزود: آقای کرباسیان که برای تصدی وزارت اقتصاد معرفی شده‌اند تحصیلات آکادمیکی در زمینه اقتصاد ندارند و همچنین عملکرد ایشان در زمان تصدی معاونت این وزارتخانه و مدیریت نهادهای تحت مجموعه در سالهای اخیر نشان از ضعف شدید مدیریتی و برنامه ریزی را دارد، پس ایشان در وزارتخانه ی مهمی مانند امور اقتصادی کشور نمی‌تواند فردی مثمر ثمر باشد.
جهان بیگلری بیان کرد: همچنین در برنامه های ارائه شده ایشان هم نمیتوان به نکته مهمی رسید چون بخصوص در بحث مهمی همانند سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذاری خارجی صرفا به روخوانی شرح وظایف سازمان سرمایه گذاری اکتفا نموده و برنامه ریزی در این رابطه ارائه نکرده است و این موارد در بحثهای بانکداری و امور مالیاتی و در کل اقتصاد کشور هم صدق می‌کند .
وی در خصوص وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت نیز به «نود اقتصادی» عنوان کرد: آقای شریعتمداری هم در زمان تصدی در وزارت بازرگانی در سالهای گذشته موفقیت قابل توجهی نداشتند، لذا در شرایط امروز باید سکانداری وزارت صمت بر عهده شخصی اقتصاددان، برنامه ریز، توسعه گرا و تولید محور باشد که بتواند کشور را از رکود خارج کند، فردی بازرگان برای تصدی به این سمت معرفی می‌گردد که از قضا ایشان در دوره قبل معاونت اجرایی و مسئولیت ستاد انتخاباتی را نیز بر عهده داشتند که این نشان از تسویه بدهکاری به اشخاص است.
عضو اتاق بازرگانی بیان کرد: سکاندار وزارتخانه‌های بهداشت، کشاورزی، راه وشهرسازی، کشور ، نفت، خارجه ، ورزش وجوانان، بانک مرکزی و کار، تعاون و رفاه اجتماعی  هم که همان قبلی‌ها هستند که برخی از آنها در مدیریت متوسط و برخی بسیار عملکرد ضعیفی داشته‌اند. 
جهان بیگلری گفت: در واقع تغییر ات قابل توجهی را در دولت دوازدهم که به لحاظ اقتصادی در شرایط حساس سکاندار رهبری اقتصاد کشور را عهده دار خواهند بود شاهد نیستیم، در نتیجه نمی‌توانیم این توقع را داشته باشیم که در بخش اقتصادی در دولت دوازدهم اتفاق خاصی بیافتد و یا بتوانیم از رکود خارج شویم. 
عضو اتاق بازرگانی گفت: امید است نمایندگان منتخب ملت با دید باز و بررسی برنامه های ارائه شده از جانب وزرای پیشنهادی و دوری از نظرات جناهها وگروهها ومشورت با کارشناسان خبره نسبت به رای اعتماد، انتخاب درست را انجام دهند.

منبع: سایت نود اقتصادی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.