ایلام- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام از تشکیل کمیته‌های تخصصی برای به سرانجام رساندن سریع بازارچه های مرزی «چیلات» و «چنگوله» خبر داد.

بازارچه‌های مرزی «چیلات» و «چنگوله» راه اندازی می شود

به گزارش قدس آنلاین، مهندس «یاراله نصیری» در جلسه کارگروه توسعه صادارت غیر نفتی استان اظهار کرد: بازارچه‌های مرزی چیلات و چنگوله به درستی در مسیر رسیدن به مرحله بهره‌برداری قرار گرفته‌اند.

وی اضافه کرد: بعد از ابلاغ مصوبه هیات محترم دولت و تصویب دو بازارچه مرزی مشترک با کشور عراق در شهر مهران و دهلران، اقدامات مناسبی برای به سرانجام رساندن این نقاط تجاری شروع شده است .

دبیر کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان ادامه داد: به دلیل فراهم بودن شرایط مناسب مرز چنگوله در سمت عراق در صورت تسریع در تکمیل زیرساخت‌ها توسط سازمان‌های مرتبط، به زودی می‌توان شاهد بهره‌برداری از این بازارچه مرزی بود .

نصیری با اشاره به اینکه دفتر فنی استانداری ایلام به عنوان مسئول پیگیری اجرای مصوبات راه‌اندازی این بازارچه‌ها تعیین شده است، ادامه داد: قرار است ادارات و نهادهای مربوطه در بازه زمانی دو هفته‌ای اقدامات اساسی در جهت اختصاص زمین مناسب، تامین آب و برق مورد نیاز، نصب تاسیسات مخابراتی، تکمیل جاده‌های دسترسی و امین سازی فضای محیطی از نظر مواد منفجره باقی مانده از جنگ تحمیلی به عمل آورند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: برای این منظور اعتبارات مناسبی به صورت ویژه در اختیار فرمانداران شهرستان مهران و دهلران قرار می‌گیرد.

لازم به توضیح است: به استناد قانون مقررات صادارت و واردات، هیئت وزیران با درخواست وزارت صنعت، معدن و تجارت جهت تعیین تکلیف وضعیت بازارچه‌های مشترک مرزی کشور در تاریخ ۲۴ تیرماه موافقت کرد. بر این اساس وضعیت ۳۶ بازارچه مشترک مرزی با کشورهای همسایه در ۹ استان کشور در زمینه حذف، ایجاد، ادغام، انتقال و ابقاء تعیین تکلیف نهایی شده و نتیجه به وزارتخانه‌های امور اقتصاد و دارایی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت امور خارجه و سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ شد که در حوزه استان ایلام نیز با ایجاد بازارچه "چیلات" دهلران و بازارچه "شهابی" چنگوله موافقت شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.