بجستان- معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: کلاس های اوقات فراغت باید در تمام ایام سال فعال و دانش آموزان زمانی به نام فراغت نداشته باشند.

کلاس های اوقات فراغت باید در تمام اوقات سال برگزار شود

به گزارش قدس آنلاین، براتعلی منصوریان صبح سه شنبه در مراسم اختتامیه اوقات فراغت بجستان در جمع دانش آموزان و مدیران پایگاه های تابستانی بجستان اظهار کرد: کلاس‌های اوقات فراغت زمینه ای برای یافتن و تقویت استعداد هاست

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: باید برنامه های کلاس های اوقات فراغت به سمتی برود تا در کل سال برای دانش آموزان برنامه داشت و زمینه یافتن و تقویت استعدادها را فراهم کرد.

وی افزود: بجستان در تمامی فعالیت های حوزه این معاونت جز شهرستان های موفق بوده و شرایط مذهبی و بافت خاص خانواده  موجب شده تا آسیب‌های اجتماعی کنترل و به حداقل برسد.

منصوریان ضمن اشاره به جایگاه خانواده در کاهش آسیب های اجتماعی تصریح کرد: وجود خانواده های مذهبی، ریشه دار و معتقد قوت کار در شهرستان است و این خانواده ها در کنار همکاران ما در آموزش و پرورش و تعامل بین ادارات این شهرستان زمینه ای برای بهره‌برداری بهتر از کلاس های اوقات فراغت در شهرستان شده است.

وی به بیان سخنان صاحب نظران حوزه برنامه ریزی تعلیم و تربیت پرداخت و اذعان کرد: علمای برنامه ریزی تعلیم و تربیت معتقد هستند اوقات فراغت دانش‌آموزان جز جدی ترین اوقات بچه ها است، این ایام می‌تواند هم فرصت باشد هم تهدید، زمانی به فرصت تبدیل می‌شود که برای اوقات فراغت فرزندان خود برنامه داشت و در چارچوب برنامه حرکت کرد و اگر بدون برنامه بود، این ایام و اوقات از دست می رود و این خود خسارت است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی عنوان کرد: قرآن می فرماید فراغت برای مومن معنی ندارد و باید دائما در حال کار و تلاش باشیم و آنچه که تلاش بکنیم را بدست خواهیم آورد این نگاه اسلامی به وقت، زمان و ارزشی که زمان دارد است.

منصوریان با اشاره به اختراعات و آثار برجسته هنری گفت: در تاریخ می‌خوانیم مهمترین کشف ها، اختراعات و ابداعات بشر و نگارش بهترین شعرها، کتابها و بهترین کارهای فاخر فرهنگی و هنری حاصل زمان فراغت است. پس اهمیت اوقات فراغت بیشتر از دیگر اوقات است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی اوقات فراغت را زمانی برای استعدادیابی دانست و خاطر نشان کرد: باید برنامه ها به سمتی برود تا در تمام سال برای ایام فراغت دانش آموزان برنامه داشت و زمینه یافتن و تقویت استعدادها را فراهم کرد، کانون های فرهنگی تربیتی، دارالقرآن‌ها و پژوهشکده ها برای این بوجود آمدند که فرزندان ما در طول سال به این مراکز بروند و اوقات فراغتشان را پر کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.