متاسفانه در بدنه گمرک شاهد باندبازی و حضور افراد حزبی و جریانی هستیم و آقای کرباسیان در زمان حضور در گمرک به هیچ وجه به دنبال انتخاب اصلح از بین افراد نبوده است.

بی خاصیت ترین وزیر در کابینه دولت یازدهم وزیر اقتصاد بود/ با انتخاب کرباسیان به عنوان وزیر اقتصاد امیدی به اصلاح نظام اقتصادی نیست

اختصاصی قدس آنلاین- عبدالمجید شیخی اقتصاددان و نویسنده کتاب اقتصاد و برنامه‌ریزی درباره معرفی مسعود کرباسیان به مجلس برای تصدی وزارت اقتصاد به قدس آنلاین گفت: اگر چه کرباسیان در دوران حضور خود در گمرک فرد پر تلاشی بود و تلاش هایی را در جهت  پیاده سازی طرح اصلاح نظام گمرکی انجام داد اما متاسفانه به لحاظ رعایت شایسته سالاری نمره خوبی کسب نمی کند. وی در توضیح این موضوع بیان داشت: متاسفانه در بدنه گمرک شاهد باندبازی و حضور افراد حزبی و جریانی هستیم و آقای کرباسیان در زمان حضور در گمرک به هیچ وجه به دنبال انتخاب اصلح از بین افراد نبوده است.

این استاد اقتصاد در زمینه رفع مشکلات گمرک و کاهش قاچاق در دوران مسئولیت کرباسیان خاطرنشان کرد: با اینکه به نظر می رسد وی در گمرک تلاش هایی در این زمینه داشته اما در مقام عمل چندان موفق نبوده است. شیخی درباره عملکرد وزارت اقتصاد در دولت یازدهم اظهار داشت: بی خاصیت ترین وزیر در کابینه دولت یازدهم وزیر اقتصاد بود چرا که هیچ اثر و عملکرد مثبتی از ناحیه این وزارتخانه در کشور دیده نمی شود. وی ادامه داد: در طول چهار سال گذشته روی اصلاح نظام پولی، نظام مالی و مالیاتی و سامان دهی دخل و خرج دولت هیچ اقدام مثبتی صورت نگرفته است.

این کارشناس اقتصادی با اشاره به این موضوع که اصلا رشته تحصیلی و تخصصی آقای کرباسیان اقتصاد نیست به قدس آنلاین گفت: وی یک شخصیت عملگرا و اجرایی است و اصلا مدیر اقتصادی محسوب نمی شود، ضمن اینکه  وی اصلا اعتقادی هم به اقتصاد اسلامی ندارد و مسلما افرادی هم که در وزارت اقتصاد روی کار خواهند آمد جز باند سیاسی نزدیک به وی خواهد بود. شیخی در خاتمه خاطرنشان کرد: با این گزینه و انتخاب کرباسیان به عنوان وزیر اقتصاد امیدی به اصلاح نظام اقتصادی نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.