هنگامی که ترامپ پس از تهدید کره شمالی به حمله به جزایر گوام آمریکا رسما اعلام کرد اگر کره شمالی به تهدید ایالات متحده ادامه دهد، با خشم و آتشی پاسخ می‌گیرد که جهان نظیرش را به خود ندیده است؛ جالب انجاست که رسانه های آمریکا نوشته اند وقتی که رئیس جمهور کشورشان در جلسه ای به طور کاملا بداهه این جمله را بیان کرده است

آمریکا، شیر بی یال و دم

قدس آنلاین- هنگامی که ترامپ پس از تهدید کره شمالی به حمله به جزایر گوام آمریکا رسما اعلام کرد اگر کره شمالی به تهدید ایالات متحده ادامه دهد، با خشم و آتشی پاسخ می‌گیرد که جهان نظیرش را به خود ندیده است؛ جالب انجاست که رسانه های آمریکا نوشته اند وقتی که رئیس جمهور کشورشان در جلسه ای به طور کاملا بداهه این جمله را بیان کرده است، حتی گفته می‌شود که وقتی ترامپ این حرف را میزده داشته به جدولی در مورد بحران مواد مخدر نگاه می‌کرده است. اما جالب تر آن است که هیچ کس گمان نمی کرد تنها به فاصله ۲۴ ساعت وزاری خارجه و دفاع آمریکا در یادداشتی مشترک دم از مذاکره و مصالحه بزنند. وزرای خارجه و دفاع آمریکا در یادداشتی مشترک نوشتند: «آمریکا، متحدانش و جهان در تلاش برای یک شبه جزیره کره غیرهسته‌ای، متحد هستند

». «رکس تیلرسون» و «جیمز متیس» در وال استریت ژورنال تاکید کردند که «آمریکا به مذاکره با پیونگ یانگ راغب و مایل است».این دو با دفاع از مواضع دولت آمریکا در قبال کره شمالی، رویکرد آن را جایگزینی برای «سیاست شکست خورده صبر استراتژیک» خواندند و موضع دولت دونالد ترامپ را «پاسخگویی استراتژیک» خواندند.

در کمال نا باوری کشورهای متحد آمریکا؛ دقیقا همان کشورهایی که دو ماه پیش برای به کار اندازی چرخ کارخانه های اسلحه سازی آمریکا مجبور به خرید ۴۶۰ میلیارد دلاری از ترامپ شدند، این بار آمریکای ابر قدرت در حرکتی که وزاریش آن را «صبر استراتژیک» خوانده اند مجبور به عقب نشینی از مواضع خود شد. این روزها کاخ سفید بیشتر از هر زمان دیگر تهدیدهایش جدی تلقی نمی شوند. در واقع دیگر همه سیاست مداران چه مخالف و چه موافق واشنگتن این موضوع را به درستی دریافته اند که تهدید های آمریکای ۲۰۱۷ فاصله زیادی با تهدید های همین کشور در ۱۰۰ سال گذشته دارد.

این موضوع را حتی ونزوئلا کشوری که به قول خود ترامپ «بیخ گوش» آنها قرار دارد به خوبی دریافته است و پس از انکه آمریکایی ها انتخابات مجلس موسسان ونزوئلا را دیکتاتوری توصیف کردند و اموال مادورو در امریکا را بلوکه کردند و نهایتا این کشور را به حمله نظامی تهدید کردند؛ اما وزیر دفاع ونزوئلا با آرامش آمریکا را نیز تلویحا به حمله نظامی هسته ای تهدید کرد. وزیر دفاع ونزوئلا، در مصاحبه‌ای با شبکه‌ای VTV این اظهارات ترامپ را «اقدامی جنون‌آمیز» خطاب کرد. وی گفت: «در جایگاه وزیر دفاع و یک شهروند، می‌گویم که این اقدامی جنون‌آمیز و افراط‌گرایی محض است. »وی در ادامه گفت: «یک برگزیده سیاسی افراطی در رأس دولت آمریکا است و من واقعا نمی‌دانم چه اتفاقی قرار است بیفتد و سرانجام دنیا چه می‌شود. شاید بشریت خاتمه پیدا کند و شاید زمین نابود شود. »

ترامپ، تمنا می‌کنیم دهانت را ببند و در مورد کره شمالی حرف نزن!

همچنان که نشریه آمریکایی «ویک» نیز دیروز در مطلبی نوشت؛ ترامپ! تمنا می‌کنیم دهانت را ببند و در مورد کره شمالی حرف نزن! سال ۱۹۶۲، تقابلی شدید میان ایالات متحده و اتحاد جماهیر شوروی درگرفت، چون شوروی مخفیانه در کوبا موشک‌های بالستیک مستقر کرد. حالا در سال ۲۰۱۷، تقابلی شدید میان ایلات متحده و کره شمالی درگرفته، چون رئیس‌جمهور ترامپ نالایق‌ترین، نادان‌ترین و بی‌مسئولیت‌ترین قلدری است که تاکنون این سمت را بر عهده داشته است. او باید به دنیا لطفی کند و آن دهان گشاد چاقش را ببندد. این تنش تقریبا از همان لحظه‌ای که ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور سوگند یاد کرد، مدام افزایش یافته و تقریبا هر بار هم دلیل آن این بوده که او ستیزه‌جو است و نمی‌تواند ۵ ثانیه دهانش را ببندد. کمی پیش از مراسم تحلیف، کره شمالی چند برنامه موشکی و اتمی آماده کرد. چند روز بعد از ریاست‌جمهوری ترامپ، «جیمز متیس» وزیر دفاع راهی کره و ژاپن شد و بعدا هم نیروهای آمریکایی آنجا با موفقیت هدف قرار دادن یک موشک بالستیک را آزمایش کردند. کره شمالی هم با آزمایش یک موشک بالستیک جدید پاسخ داد.

تیلرسون و متیس برای کنترل پیونگ یانگ دست به دامان چین شدند

تیلرسون و متیس وزاری امور خارجه و دفاع امریکا در یادداشتی مشترک در وال استریت ژورنال نوشتند: «بسیاری از کشورها از قبیل چین که نفوذ مسلط اقتصادی بر پیونگ یانگ دارد، با رویکرد دیپلماتیک ما(در قبال کره شمالی) اشتراک نظر دارند. این موضوع به چین فرصتی بینظیر برای اعمال نفوذش بر رژیم(کره شمالی) می‌دهد».دو عضور ارشد کابینه ترامپ در ادامه رای مثبت چین به تحریم‌های اخیر شورای امنیت سازمان ملل را «گام و اقدامی در مسیر درست» خوانده و گفتند: «منطقه و جهان از چین می‌خواهد و انتظار دارد که اقدامات بیشتری(در قبال کره شمالی) انجام دهد».وزرای خارجه و دفاع آمریکا در پایان به کره شمالی هشدار دادند: «هرگونه حمله‌ای شکست خواهد خورد و هرگونه استفاده‌ای از سلاح‌های اتمی با پاسخ موثر و غافلگیرکننده‌ای مواجه خواهد شد».

باکس وسط:

عطوان: کره شمالی مثل اعراب تن به ذلت و باج خواهی آمریکا نمی‌دهد

عبدالباری عطوان، سردبیر روزنامه مستقل «رای الیوم» چاپ لندن در خصوص تهدید های اخیر آمریکا علیه کره شمای نوشت، دلیل اینکه در روزنامه رای الیوم ما به کره شمالی و کیم جونگ اون، رهبر این کشور آشکارا گرایش داریم شاید چون او تنها کسی است که بدون پرده پوشی، آمریکا را به چالش می‌کشد و بر حق کشورش در توسعه سلاح هسته‌ای و موشک‌های بالستیک تاکید می‌کند تا از کشورش در مقابله با هر تجاوز احتمالی آمریکا دفاع کند. دلسوزی ما برای پیونگ یانگ از این جهت است که آمریکا از ما باج می‌گیرد و پول‌های ما را به یغما می‌برد، آتش جنگ و تجاوز در سرزمینمان روشن می‌کند و دنبال هر دشمنی برای اعراب و مسلمین می‌گردد تا از آن حمایت کند و منظور ما در اینجا فقط اسرائیل نیست. این حرف‌ها را در تفسیر نوشته‌های خود در خصوص بحران اوج گرفته این روزها بین دولت دونالد ترامپ با کره شمالی می‌گویم تا جایی که با افزایش شدت تهدیدها احتمال جنگ هسته‌ای بین دو کشور می‌رود. این در حالی است که در جهان عربی امیران عربی پست و مقام خود را سفارشی یا موروثی به دست آورده‌اند و در راس این افراد «محمد بن سلمان»، ولی عهد سعودی و حاکم فعلی عربستان است .اما می بینیم که تهدیدهای ترامپ هرگز موجب ترس و وحشت رهبر کره شمالی نشده  وبالعکس برنامه حمله موشکی به پایگاه نظامی آمریکا در جزیره گوام  در اقیانوس آرام را در دست بررسی دارد، جایی که ۳ هزار و پانصد کیلومتر از سواحل کره شمالی فاصله دارد و جزیی از خاک آمریکا محسوب می شود.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.