نماینده مردم کرمانشاه در مجلس با انتقاد از فضای سیاسی در آموزش و پرورش، گفت: آنهایی که شایسته بودند را خانه نشین و بازنشسته کردند که وزیر جدید باید به این وضعیت رسیدگی کند.

انتقاد از فضای سیاسی در آموزش و پرورش/افراد شایسته را خانه نشین کردند

به گزارش قدس آنلاین، قاسم جاسمی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: یکی از مهمترین و تاثیر گذارترین وزارت خانه ها وزارت آموزش و پرورش است.

وی افزود: از خدوم ترین و شریف ترین انسان ها به عنوان معلم در این وزارت خانه حضور دارند. بیش از یک میلیون نفر در این وزارت خانه مشغول فعالیت هستند. در وزارت اموزش و پرورش انسان های بزرگ در کشور داریم و هم روشنی بخش جهان هستند؛ مانند خانم میرزاخانی.

جاسمی با اشاره به سند تحول بنیادین گفت: سند مادر برای سیاسگذاری و برنامه ریزی در آموزش و پروش است. اجرای آن نیازمند فراهم آوردن زیر ساخت هاست که بدون توجه به آن زیر ساخت ها اجرای آن آغاز شد.

نماینده مردم کرمانشاه با بیان اینکه اجرای آن زیر ساخت ها نیازمند همراهی و همدلی تمام دستگاههاست، گفت: متاسفانه این گفتمان سازی انجام نشده و مردم اطلاع دقیقی از مفاد سند ندارد.

وی با اشاره به مشکلات معیشتی معلمان گفت: معلمان از سختی های فراوانی رنج می برند که انگیزه آنان را به حداقل رسانده اما در برنامه وزیر پیشنهادی به آن اشاره نشده است.

جاسمی کنکور را یکی از معضلات آموزش و پرورش دانست و گفت: برای حل این مشکل توسط وزیر پیشنهادی راه حلی ارائه نشد.

وی با بیان اینکه در برنامه ارائه شده توسط بطحایی توجه به رفاه و معیشت معلمان بسیار کمرنگ است، افزود: متاسفانه هنوز تعداد قابل توجهی از مدارس ما به شبکه های ارتباطی متصل نیستند و کتب درسی مورد اعتراض دانش آموزان است و از حجم آنان گلایه‌مند هستند که باید در این زمینه برنامه ریزی جدی انجام شود.

نماینده مردم کرمانشاه بر پیگیری و تعیین تکلیف معلمان حق التدریس تاکید کرد و گفت: یک فردی که در آموزش و پرورش تربیت شده بود با تحولات دولت نه تنها به عنوان یک معلم ساده از او استفاده نکردند بلکه به عنوان انباردار از او استفاده کردند. لذا فضای سیاسی در آموزش و پرورش همه را خفه کرده است. آنهایی که شایسته بودند را خانه نشین و بازنشسته کردند که وزیر جدید باید به این وضعیت رسیدگی کند.

وی خطاب به وزیر گفت: اجازه ندهید افرادی سودجود در آموزش و پرورش رخنه کنند لذا توفع دارم این برادر عزیزم اگر رای آوردند شرایط و بستری را فراهم کند که دانش آموزان ما به جایگاه مهم برسند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.