نماینده مردم قم در مجلس گفت: بنده نگفتم که دولت و نظام سکولار است.

کواکبیان: ذوالنور به من توهین کرده/ لاریجانی: شما به جایگاه نمازجمعه تعرض کردید

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت عصر امروز (سه‌شنبه ۲۴ مرداد)  خانه ملت، در جریان بررسی رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در تذکری به ماده ۷۹ آیین‌نامه داخلی مجلس استناد کرد و گفت: بنده به عنوان مخالف کلیات برنامه دولت دوازدهم مطالبی را مطرح کردم که یکی از آنها به نبود آموزه‌های دینی در برنامه پیشنهادی نظارت داشت.

وی با تأکید بر اینکه نظام ما بر پایه آموزه‌های دینی و فرهنگی بنا شده، اظهار داشت: در نظام اسلامی فقه سیاسی و تربیتی وجود دارد که به همین دلیل بین نظام دینی و غیردینی تفاوت‌هایی وجود دارد.

نماینده مردم قم در مجلس با اشاره به اظهاراتش در مخالفت با کلیات کابینه پیشنهادی، آموزش و پرورش، تصریح کرد: بنده به این موضوع اشاره کردم که برنامه دولت باید مبتنی بر آموزه‌های اسلامی باشد که با مطالعه دقیق این برنامه پیشنهادی، هیچ رنگ و بویی از تأثیر آموزه‌های دینی در آن دیده نمی‌شود.

حجت‌الاسلام ذوالنور ادامه داد: بنده نعوذباالله نگفتم که دولت و نظام سکولار است، بلکه گفتم که چون در این برنامه، هیچ اشاره‌ای به آموزه‌های دینی و اسلامی نشده، چه تفاوتی با برنامه کشور سکولار دارد که در آن اصلاً آموزه‌های دینی جایگاهی ندارد.

وی اضافه کرد: آقای کواکبیان در صحبت‌هایش به عنوان موافق کلیات کابینه دولت، این موضوع را مطرح کرد که برخی اینجا را با تریبون خطبه‌های نمازجمعه اشتباه می‌گیرند؛ این یعنی اینکه آیا در خطبه‌های نمازجمعه، منطق، ادب و ادب وجود ندارد؟ چرا به نمازجمعه و خطیب آن اهانت می‌کنید؟

نماینده مردم قم در مجلس خطاب به کواکبیان، گفت: حتی اگر بنده حرف اشتباهی نیز زده باشم، شما باید به حرف من توجه و سپس استدلال‌ خود را مطرح کنید، نه اینکه توهین کنید و بگویید بعضی معنی سکولار را نمی‌فهمند.

حجت‌الاسلام ذوالنور ادامه داد: بنده ادعای فهمیدن ندارم، اما این را می‌دانم که ما به عنوان نماینده مجلس سوگند یاد کرده‌ایم و براساس همین قسم اگر حرفی درست است باید آن را بپذیریم.

وی تأکید کرد: در برنامه‌ ارائه شده از سوی دولت به حقوق شهروندی اشاره شده که این حقوق شامل تأمین مسکن، بیمه، تحصیل و شغل است، باید به راه‌های رسیدن به این حقوق نیز اندیشیده شود، اما در برنامه دولت چنین موضوعی دیده نشده است.

به گزارش تسنیم، مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس نیز پس از سخنان حجت‌الاسلام ذوالنور با صدای بلند فریاد زد و خطاب به لاریجانی که ریاست جلسه را بر عهده داشت گفت که آقای ذوالنور به من توهین کرده که لاریجانی خطاب به وی گفت که "آقای ذوالنور به شما توهین نکرده که می‌خواهید تذکر دهید، شما در صحبت‌های‌تان این را گفتید که بعضی اینجا را با خطبه‌های نمازجمعه اشتباه گرفته‌اند و این یعنی اینکه به طور تلویحی می‌خواستید تعرضی به جایگاه نمازجمعه داشته باشید، در موضوع سکولار نیز صحبت‌های‌تان اشکال داشت. "

کواکبیان پس از صحبت‌های لاریجانی باز هم قصد ادامه تذکرش را داشت که لاریجانی به او گفت: تذکر شما وارد نیست و بیش از این نمی‌توانیم وقت مجلس را بگیریم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.