با پیگیری‌های که از اسفندماه سال گذشته آغاز شد بلاخره حقوق ۱۶ ماه کارگران فاز ۲ قطب صنعتی سامان پرداخت شد.

حقوق ۱۶ ماه کارگران قطب صنعتی سامان پرداخت شد

به گزارش قدس آنلاین، این روزها کارگران برخی از واحدهای تولیدی چهارمحال و بختیاری از حال و روز خوبی برخوردار نیستند و به ناچار مشغول به‌کار هستند. کارگرانی که به دلایل گوناگون ماه‌هاست در انتظار پرداخت حقوق عقب‌مانده و مزدهای پرداخت نشده‌ هستند.

خبرگزاری تسنیم برای پیگیری مطالبات و پرداخت نشدن حقوق کارگران فاز ۲ قطب صنعتی سامان گزارش‌هایی را با عنوان "کارگرانی که ۱۶ ماه حقوق نگرفته‌اند/ پیشنهاد اخراج کارگران از سوی وزارت کار" و در گزارش دیگری "حکایت تلخ کارگران قطب صنعتی سامان ادامه دارد/سکوت اجباری کارگرانی که ۴ ماه حقوق نگرفته‌اند" منتشر کرد اما مدتی پیش مجددا با خبر شدیم که متأسفانه تاکنون حقوق این کارگران پرداخت نشده است.

در همین راستا به سراغ کارگران شرکت "پلی اتلین" یا همان سپید نام زاگرس شهرستان سامان رفتیم تا از وضعیت این کارگران جویا شود.

یکی از کارگران این شرکت بیان کرد: از سال ۹۴ و ۹۵ به مدت ۱۶ ماه حقوق نگرفتیم و جرات اعتراض هم نداریم چون همین کاری هم که داریم از دست می‌دهیم.

وی گفت: شرکت هیچ یک از نیروها را اخراج نکرد اما بعضی از نیروها به دلیل نارضایتی از پرداخت حقوق از شرکت رفتند، هر چند بیمه ما مرتب پرداخت می‌شود اما حقوق ۱۶ ماه قبل و ۵ ماه امسال را تاکنون دریافت نکردیم.

یکی دیگر از کارگران این شرکت با اشاره به وضعیت اشتغال استان گفت: استان ما یک استان محروم است و اشتغال از وضعیت خوبی برخوردار نیست بنابراین مجبوریم سکوت کنیم و اعتراضی برای گرفتن حقمان نکنیم.

وی گفت: وقتی به حسابدار شرکت برای حقوقمان می‌گویم، می‌گوید پول نیست و اگر رئیس شرکت پول واریز کند ما هم حقوق شما را پرداخت می‌کنیم.

یکی دیگر از کارگران نیز گفت: من ۴ سال است در این شرکت کار می‌کنم و رئیس شرکت الان ۳ میلیون ۵۰۰ هزار تومان چک به من داده اما وصول نشده و می‌گوید پول ندارم.

وی در پاسخ به این سوال که چگونه زندگی خود را می‌گذارنند و برای تأمین معاش چه می‌کنند، گفت: اکثرا از ما این سوال را می‌پرسند و ما واقعا نمی‌دانیم چه جواب دهیم.

وی گفت: من همسرم بیمار است و هزینه‌های زیادی برای درمانش باید خرج کنم اما با این وضع حتی پول درمان همسرم را ندارم، اعتراض کردیم که تنها به عده‌ای از کارگران چک داد و عده‌ای را هم اخراج کرد.

برای پیگیری مطالبات این کارگران به سراغ رئیس صنعت، معدن وتجارت چهارمحال و بختیاری رفت تا علت عدم پرداخت حقوق کارگران را جویا شود.

پرداخت حقوق ۲ ماه امسال کارگران قطب صنعتی سامان در شهریورماه

نعیم امامی به این سوال که علت عدم پرداخت حقوق شرکت سپید نام زاگرس چیست، اظهار داشت: علت اصلی عدم پرداخت حقوق کارگران این شرکت به دلیل وصول نشدن چک‌های خریدارانی است که مواد اولیه را از شرکت خریداری می‌کند.

وی افزود: امروز حقوق کامل ۱۶ ماه کارگران به صورت کامل پرداخت شد اما حقوق ۵ ماهه اول امسال که ۱۵۰ میلیون تومان است باقی مانده است.

رئیس صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری بیان کرد: حقوق فرودین و اردیبهشت ماه این کارگران تا پایان شهریورماه پرداخت می‌شود.

امامی با اشاره به وضعیت شهرک صنعتی شهرستان سامان خاطرنشان کرد: در حال حاضر در شهرستان سامان ۸۳ واحد صنعتی وجود دارد که سرمایه‌گذازی آن‌ها معادل ۴۹.۶ میلیارد تومان و اشتغال اسمی آن‌ هزار نفر است.

وی با اشاره به پراکندگی واحدهای تولیدی در داخل و خارج از شهرک صنعتی سامان گفت: از مجموع ۸۳ واحد ۵۴ واحد در داخل شهرک صنعتی و ۲۹ واحد در خارج از شهرک است که در زمینه‌های مختلف از جمله صنایع غذایی، شیمایی، صنایع سلولوزی و کانی غیرفلزی فعالیت می‌کنند.

رئیس صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: از مجموع ۸۳ واحد در حال حاضر ۷۲ درصد واحدها فعال و ۲۸ درصد واحدها تعطیل یا غیرفعال هستند، در داخل شهرک صنعتی سامان۶۶ درصد واحدها فعال و ۳۴ درصد غیرفعال و در خارج از شهرک ۸۲ درصد واحدها فعال و ۱۸ درصد غیرفعال است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.