وزیر پیشنهادی ارتباطات گفت: تنها نکته ای که از سوی مخالفان، من را مکدر کرد این اتهام بود که بنده به ولایت فقیه اعتقاد ندارم در حالی که تبعیت از رهبری افتخار من است.

افتخارم تبعیت از رهبری است/ ما در فضای مجازی بی غیرت نیستیم

به گزارش قدس آنلاین، محمدجواد آذری جهرمی عصر امروز در جلسه اخذ رای اعتماد در مجلس شورای اسلامی برای تصدی سمت وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت دوازدهم، با اشاره به اظهارات موافقان و مخالفان گفت:  تنها نکته ای که در این دفاع مخالفان من را مکدر کرد این بود که این اتهام وارد شد که بنده به ولایت فقیه اعتقاد ندارم. این موضوع خاطر من را مکدر کرد چرا که کاملا نادرست است و افتخار من، تبعیت و التزام به مقام معظم رهبری است.

وی گفت: طی این ۴ سال رشدی صورت گرفته که اگر لحظه ای از شما گرفته شود فکر می کنید هزار سال پیش است. این توسعه بدون برنامه امکان پذیر نبود.

جهرمی افزود: صحن علنی مجلس محل اعلام مسائل فنی نیست، اما حاضریم این مباحث را در دانشگاهها پیگیری کنیم. در حضور دکتر عارف بنشنیم و بررسی کنیم. مردم متوجه کیفیت هستند که دوسال پیش چه بوده و امروز چه شده است.

وی افزود: قانون ما را به سمت مسیر بخش خصوصی حرکت داده است. اگر نابود کننده صنعت داخلی هستم سندیکای صنعت مخابرات از رئیس جمهور تقدیر می کند.
تولیدکنندگان محتوا نامه تشکر می زند. نامه حمایتی می زنند.

وزیر پیشنهادی ارتباطات گفت: همه وزارت ارتباطات پروژه ۱۲ ساله شبکه ملی اطلاعات را با کمک هم را اجرا کردند. ظلم است بگوییم اجرا نشده. ما قبول داریم که کمبود دارد اما اجرا شده است.

وی افزود: حجم بازار فناوری اطلاعات ۱۵ هزار میلیارد تومان اضافه شده و شاخص پهنای باند به ازای هر شهروند ۳۵ برابر و به ۳۵ کیلوبیت. مجموع پهنای باند داخلی ۴۰ درصد ظرفیت است اما ۴ سال پیش فقط ۱۰ درصد بود.

جهرمی اظهار داشت: امروز با افتخار اعلام می کنیم که بعد از ۴ سال فعالیت، یک ثانیه قطعی در شبکه نداریم.

وی گفت: فرهنگ حاکم بر جامعه را عوض کردیم. روزی فضای مجازی تهدید بود. دکترین ما دکترین مقام معظم رهبری است. صدور کلام اسلام در فضای مجازی صورت می گیرد.

وزیر پیشنهادی ارتباطات گفت: نگاه ما به این فضا فرصت محور است. رهبری هم می فرمایند کسی موافق بستن نیست. چون عاقلانه نیست.

وی افزود: ما در رابطه با تهدیدات ضعیف عمل کردیم و قبول داریم اما این ضعف را همدلی و همکاری می پوشاند. باید ببینیم همکاری و همدلی کردیم در این چند وقت یا چوب لای چرخ هم گذاشتیم.

جهرمی گفت: ما بی غیرت نیستیم در فضای مجازی. مردم هم می خواهند فضای مجازی سالم در اختیارشان قرار گیرد. باید مردم را با خودمان همراه کنیم و نه اینکه آن را مسدود کنیم.

وی اظهار داشت: امروز ۱.۸۷ درصد سهم اشتغال از آی تی است و در ایران تا سال ۹۴ حدود ۲ دهم درصد بوده است. در سال ۹۵ آمار اشتغال دو برابر میزان آنچه بوده است شده و اینها اثرات شبکه ملی اطلاعات است. همه به شبکه ملی اطلاعات اعتقاد داریم.
وزیر پیشنهادی ارتباطات گفت: یک پیام رسان خارجی در کشور به راحتی توسعه می دهد بدون موانع مالیاتی و عوارض اما برای داخلی چند ده مانع وجود دارد. باید مشکلات را از جلوی پای جوانان را برداریم.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.