سنندج- مدیر کل گمرکات استان کردستان از رشد ۲۶ درصدی صادرات خروجی از مرزهای استان طی چهار ماهه نخست امسال خبر داد.

رشد ۲۶ درصدی صادرات کالا از مرزهای کردستان

به گزارش قدس آنلاین، منطقه کردستان، بختیار رحمانی پور روز سه شنبه  در جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان با اشاره به اینکه امورات گمرکی استان از طریق مرز باشماق مریوان و سیرانبند بانه انجام می‌شود، اظهار کرد: صادرات خروجی از مرزهای رسمی استان در چهار ماه گذشته تاکنون به ارزش ۲۹۳ میلیون دلار و به وزن ۳۹۰ هزارتُن بوده است.

وی با اشاره به اینکه صادرات استان از لحاظ ارزشی ۲۶ درصد رشد و از لحاظ وزنی یک درصد کاهش داشته است، عنوان کرد: بیشترین واردات در مرز باشماق عمدتا ضایعات فلزی است و در سال جاری هم در کل گمرکات استان ۲۴ میلیون دلار واردات داشته‌ایم.

مدیر کل گمرکات استان کردستان در ادامه به واردات ترانزیت خارجی(مقصد) اشاره کرد و گفت: در این زمینه یک میلیارد و ۳۴۱ میلیون دلار به وزن ۳۳۸ هزار تُن واردات داشته‌ایم که از لحاظ ارزشی ۴۲ درصد رشد و از لحاظ وزنی هم ۱۵ درصد نیز رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه در بین گمرکات مرزی، مرز باشماق رتبه اول را در سال جاری کسب کرده است، اعلام کرد: در مرز باشماق تردد مسافر داریم و در نظر داریم با تلاش‌هایی که انجام شده است تردد در مرز سیرانبند هم انجام پذیرد.

وی در پایان به مشکلات تجارت کالاها از مرزها اشاره و یادآور شد: متاسفانه امروز شاهد هستیم که کالاهای صادراتی با استاندارد کشور عراق همخوانی ندارد و شاهد برگشتی کالاها هستیم که این مهم مقوله تجارت را با شکست روبرو می‌کند.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.