ارومیه- رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گفت: ۱۰ مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در طول سالجاری در کشور افتتاح خواهد شد.

۱۰ موزه دفاع مقدس تا پایان امسال در کشور افتتاح می شود

به گزارش قدس آنلاین، سردار سرتیپ بهمن کارگر در نشست منطقه ای حفظ آثار و نشر ارزشها دفاع مقدس شمالغرب کشور در ارومیه با بیان اینکه آذربایجان غربی و شرقی جزو این ۱۰ استان است افزود: آذربایجان غربی از جایگاه ویژه ای در دوران هشت سال دفاع مقدس برخوردار است.

وی در ادامه به برگزاری برنامه های کاروان راهیان نور اشاره کرد و اظهارداشت: پیش بینی می شود امسال بیش از شش میلیون زائر از مناطق عملیاتی کشور بازدید کنند.

سردار کارگر با اعلام اینکه در سال گذشته بیشترین زائر راهیان نور از منطقه عملیاتی پیرانشهر آذربایجان غربی بازدید کرده اند افزود: آذربایجان غربی از استان های پیشقدم در زمینه جهاد و مقاومت بوده که از اول انقلاب در مقابل هجمه دشمنان ایستادگی کرده است.

وی با بیان اینکه آذربایجان غربی دارای پنج یادمان دوران دفاع مقدس است، گفت: طی سال های اخیر در غرب و شمال غرب کشور حرکتی برای شناسایی یادمان های دوران دفاع مقدس شروع شد و برخلاف پیش بینی ها برخی مناطق در آذربایجان غربی از جمله پیرانشهر مورد استقبال تعداد زیادی از زائران قرار گرفت و ۳۰۰ هزار نفر از این یادمان ها بازدید کردند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس اضافه کرد: دائره معارف دفاع مقدس استان ها در راستای حفظ آثار پیش از فرارسیدن سال ۱۴۰۰ شمسی تدوین شده و تاریخ دفاع مقدس استان ها تا پایان برنامه ششم آماده سازی می شود.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.