بجنورد- مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی از ثبت نام ۶ هزار نفر در سامانه کارورزی در خراسان شمالی خبر داد.

۶ هزار نفر در سامانه کارورزی در خراسان شمالی ثبت نام کردند

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی؛ حسن نوری گفت: یکی از مشکلات اساسی که در جامعه ما وجود دارد این است که توانمندسازی برای نیروی کار وجود ندارد.

 وی افزود: واحدهای پذیرنده از جویای کار درخواست سابقه کار، تخصص و مهارت دارند که متاسفانه فارغ التحصیلان ما مهارت لازم و مورد نیاز بازار کار را ندارند.

وی با اشاره به ثبت نام فارغ التحصیلان بیکار در خراسان شمالی برای گذراندن دوره کارورزی، اظهار داشت: ۶ هزار نفر برای گذراندن دوره کارورزی ثبت نام کرده اند که از این تعداد فقط ۱۲۰۰ نفر آن ها واجد شرایط برای کار هستند و مابقی مدرک پایین تر از کاردانی دارند.

نوری در ادامه  بیان داشت: تعداد فارغ التحصیلان در رشته های کارشناسی افزایش پیدا کرده است و باید فرهنگ تقاضای کار پشت میز نشینی حذف شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گرانی پوشاک در استان، تصریح کرد: مشکلات گرانی پوشاک در استان ما نسبت به استان های دیگر نقد نخریدن پوشاک است که باعث افزایش قیمت آن می شود.

وی در ادامه در مورد فعالیت هایی که در آینده ارائه می شود گفت : تلاش داریم بازارچه ای با ۱۳۰ غرفه راه اندازی کنیم که هم تولید و هم فروش در آن به انجام برسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.