نمایندگان مجلس شورای اسلامی در دومین روز متوالی به بررسی کارنامه وزرای پیشنهادی دولت دوزادهم پرداختند.

علوی: هزاران میلیارد فرار مالیاتی و قاچاق را شناسایی کردیم/ قاضی‌پور: دستگیری هزاران نفر از عناصر ضدانقلاب از اقدامات مثبت علوی است

به گزارش قدس آنلاین، نخستین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم روز گذشته سه‌شنبه (۲۴ مردادماه ۹۶) در دو نوبت صبح و عصر در صحن علنی مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

وکلای ملت در نشست علنی روز گذشته پارلمان نظرات خود را به عنوان موافق و مخالف مطرح کردند و همچنین صلاحیت دو وزیر آموزش‌وپروش و ارتباطات و فناوری اطلاعات را مورد بررسی قرار دادند.

(برای مشاهده متن کامل اخبار روی عناوین کلیک کنید)

*دومین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت با ۴۹ صندلی خالی نمایندگان آغاز شد

دومین روز بررسی صلاحیت و برنامه‌های وزرای پیشنهادی در مجلس شورای اسلامی صبح امروز چهارشنبه (۲۵ مردادماه ۹۶) به ریاست علی لاریجانی رئیس مجلس و با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید آغاز شد.

مطهری در مخالفت با وزیر پیشنهادی اطلاعات:

وزیر اطلاعات نمی‌تواند به بسیاری از سوالات نمایندگان پاسخ دهد

در ابتدا، علی مطهری نماینده مردم تهران و نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی صلاحیت وزاری پیشنهادی دولت دوازدهم و به عنوان مخالفت با وزیر اطلاعات طی سخنانی اظهار داشت: مخالفت من با وزیر پیشنهادی اطلاعات بیشتر به خاطر حاشیه از یک نقص ساختاری در حوزه اطلاعات کشور است.

اکبریان در موافقت با وزیر پیشنهادی اطلاعات:

متلاشی کردن هزار و ۳۳۷ باند مواد مخدر از اقدامات وزارت اطلاعات بوده است

همچنین عزیز اکبریان نماینده مردم کرج در موافقت با وزیر پیشنهادی اطلاعات، اظهار داشت: وزارت اطلاعات یکی از ارکان امنیتی کشور است و در دنیای معاصر مفهوم امنیت فیزیکی و روانی با مأموریت این وزارتخانه گره خورده است؛ از آنجایی که سربازان گمنام امام زمان (عج) وظایف خود را به خوبی انجام می‌دهند و همچنین برتری اطلاعاتی که وزارت اطلاعات دارد و نیز با جریان‌های نفوذی به خوبی برخورد می‌کند، فلذا یک امنیت روانی در کشور ایجاد شده است.

بروجردی در موافقت با وزیر پیشنهادی اطلاعات

علوی در امور داخلی و خارجی اِشراف اطلاعاتی دارد

علاءالدین بروجردی نماینده مردم بروجرد نیز از سیدمحمود علوی وزیر پیشنهادی اطلاعات به عنوان مدیری متدین، ولایتمدار، برخوردار از سعه صدر، قاطع و سریع در تصمیم‌گیری یاد کرد و گفت: در چند سالی که در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با ایشان ارتباط داشتیم، بارها موارد ارجاعی کمیسیون را با حساسیت و دقت ویژه‌ای پیگیری می‌کرد.  

*علوی: هزاران میلیارد فرار مالیاتی و قاچاق کالا را شناسایی کردیم/ برخورد وزارت اطلاعات با موارد بسیاری از فسادهای بانکی

در ادامه نیز، ‌ سیدمحمود علوی وزیر پیشنهادی اطلاعات طی سخنانی اظهار داشت: امروز با وزارت اطلاعاتی مواجه هستیم که عرصه سربازی سربازان مومن، ‌ متعهد، فداکار و در یک کلمه ولایتمدار و دلسوز وحدت و امنیت ملی کشور هستند.

قربانی در موافقت با وزیر پیشنهادی اطلاعات

مردم در چهار سال گذشته بالاترین رضایتمندی را از وزارت اطلاعات داشتند

محمدحسین قربانی نماینده مردم آستانه اشرفیه نیز در موافقت با سیدمحمود علوی وزیر پیشنهادی اطلاعات گفت: خوشحالیم که وزارت اطلاعات به مدیری توانمند سپرده شده است.  

قاضی‌پور در موافقت با وزیر پیشنهادی اطلاعات:

دستگیری هزاران نفر از عناصر ضدانقلاب از اقدامات مثبت علوی است

همچنین نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس در موافقت با وزیر پیشنهادی اطلاعات، اظهار داشت: آقای علوی نگاهی فرهنگی به امنیت دارد و مشکلات حاد امنیتی و سیاسی را به اجتماعی و اقتصادی تبدیل می‌کند و با آنها برخورد می‌کند، وی رفتار عاقلانه‌ای در چارچوب نظام و شورای عالی امنیت ملی در پیش گرفته و این اقدام وی باعث ایجاد آرامش در فضای امنیتی کشور شده است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.