ترکیه بار دیگر ضمن مخالفت با برگزاری همه پرسی جدایی کردستان از عراق اعلام کرد که این مسأله به تشدید بحران خاورمیانه منجر خواهد شد.

استقلال اقلیم کردستان امنیت خاورمیانه را به خطر می‌اندازد

به گزارش قدس آنلاین، «بکر بوزداغ» معاون نخست وزیر و سخنگوی دولت ترکیه اعلام کرد که استقلال کردستان از عراق نقض قانون اساسی این کشور است و به بی ثباتی در خاورمیانه منجر خواهد شد.

بوزداغ در یک نشست خبری در آنکارا گفت که اقلیم کردستان عراق هشدارهای ایالات متحده و ترکیه در خصوص برگزاری همه پرسی برای جدایی از عراق را نادیده می گیرد.

با توجه به تصمیم اقلیم کردستان برای برگزاری همه پرسی جدایی از عراق در ۲۵ سپتامبر آتی، سخنگوی دولت ترکیه گفت که این همه پرسی وضعیت بی ثباتی در خاورمیانه را تشدید خواهد کرد.

اخیرا نیز واشنگتن از «مسعود بارزانی» رئیس منطقه کردستان عراق خواست برگزاری همه پرسی را به وقت دیگری موکول کند و تأکید کرده بود در شرایط فعلی اقدامات مهم تری از برگزاری همه پرسی مانند مبارزه با داعش وجود دارد.

بارزانی روز سه شنبه (دیروز) از حامیان حزب دموکرات کردستان خواست تا از طرح برگزاری همه پرسی و جدایی از عراق حمایت کنند و گفت که این حزب می تواند در راه رسیدن به «استقلال» فداکاری کند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.