رئیس ستادکل نیروهای مسلح کشورمان از مسجد دیانت آنکارا بازدید کرد.

سرلشکر باقری از مسجد دیانت آنکارا بازدید کرد

به گزارش قدس آنلاین، سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان که دیروز به دعوت رسمی همتای ترکیه‌ای خود وارد آنکارا شد، در دومین روز سفر خود از مسجد سازمان امور دیانت آنکارا دیدن کرد.

سرلشکر باقری  در حین این بازدید با برخی از مسؤلان این مسجد گفتگو و اطلاعاتی در خصوص این بنای جدید تاسیس کسب کرد.

این مسجد که نام اصلی آن "احمد حمدی آک سکی" (از روسای پیشین و مرحوم سازمان دیانت) بود و به دلیل اینکه در کنار سازمان امور دیانت بنا شده به مسجد دیانت معروف است، از جدیدترین مساجد ترکیه است که کلنگ ساخت آن در سال ۲۰۰۸ میلادی به زمین زده و پس از ۴ سال آماده بهره برداری شد. 

افتتاح این مسجد با حضور رجب طیب اردوغان نخست وزیر وقت و رئیس جمهور فعلی صورت گرفت. معماری داخلی این مسجد با الهام از معماری دوران سلجوقی صورت گرفته و در آن از آخرین فن آوری‌های روز استفاده شده است. در این مسجد که گنجایش ۵ هزار نمازگذار را دارد، بر خلاف دیگر مساجد نه از لوستر استفاده شده و نه سیستم‌های صوتی در معرض دید قرار دارد. تمام شبکه نوری و صوتی در این مسجد با همکاری دانشگاه‌های مختلف طوری تعبیه شده که در معرض دید نباشد.

گفته می شود این مسجد با گنبدی به قطر ۳۳ متر بزرگترین گنبد در ترکیه است که ۳۳ متر از زمین فاصله دارد. همچنین در و دیوارهای این مسجد به ۴۰ حدیث و نام ۲۴ صحابه زن مزین است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.