بهشهر - مدیر مرکز مطالعات و تحقیقات دریای خزر با اشاره به کاهش تراز آبی دریای خزر از سال ۱۳۷۴ تاکنون ، از توقف پسرفت آب دریای خزر در سال آبی جاری نسبت به سال آبی گذشته خبر داد.

پسروی آب دریای خزر در سال آبی جاری متوقف شد

به گزارش قدس آنلاین، داریوش یوسفی کبریا بعدازظهر چهارشنبه در نشست هماهنگی ارگان های دریایی مرتبط تولید داده های پایه تراز آب دریای خزربا بیان اینکه ایران دومین کشور با تراکم جمعیتی بالا در میان کشورهای حاشیه دریای خزر می باشد گفت بر این اساس ، ضرورت ثبت تراز آبی در این دریا و بررسی آن از لحاظ کاهش و افزایش را خیلی مهم ارزیابی کرد.

وی ضرورت شناخت نوسانات دریای خزر و بهره گیری از آن در راستای توسعه پایدار سواحل جنوبی و مدیریت یکپارچه دریای خزر در بعد ملی و منطقه ای به منظور بررسی آخرین وضعیت ایستگاه های ترازسنجی و توزیع یکنواخت آن ها و نیز ارتقاء سطح همکاری ارگان های دست اندرکار تولید داده های تراز آب دریای خزر و آخرین اقدام انجام  گرفته در این بخش را از دیگراهداف برگزاری این همایش عنوان کرد.

معاون طرح و توسعه بنادرودریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد ضمن خیر مقدم به حاضرین در همایش ، به معرفی توانمندی ها ، قابلیت ها و طرح های توسعه ای این بندر پرداخت و قایق ربات خودران هیدروگرافی بندرامیرآباد را یکی از طرح های دانش بنیان و ماحصل همکاری متقابل سازمان بنادر و دانشگاه عنوان کرد.

حسین عظیمی با اشاره به اینکه رژیم رسوب گذاری دریایی خزر از غرب به شرق و به سوی بندرامیرآباد می باشد بررسی تراز آبی در این دریا را یکی از مهمترین اهداف این جلسه بیان داشت.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.